Annet-Gerrit-Potman.reismee.nl

Bericht Nr. 92 vanuit Colombia

Omdat het hier een paar weken rustig is geweest zonder vermeldenswaardige zaken, heb ik de berichtenstroom een paar weken opgeschort maar vandaag heb ik weer iets te melden en deze keer zijdelings iets over het werk want per slot van rekening zit ik daarvoor hier al weer ruim 2 jaar in Cartagena.

Gezien de voortgang van het werk in de afgelopen twee jaar, heeft Annet vlak voor dat zij in mei jl. terug ging naar Nederland een weddenschap met collega Ruud afgesloten dat de oplevering van het eerste schip uit een totaal van vier, niet voor het eind van dit jaar zou plaats vinden. De inzet was een goede fles wijn. Helaas voor Annet maar goed voor het project is afgelopen dinsdag (6 December) het eerste schip met naar tevredenheid werkende apparatuur volledig door de Colombiaanse klant geaccepteerd. Dus Annet was de pineut, d.w.z. dat ik als haar afgevaardigde op pad ben geweest om een goede fles wijn te kopen. Wijn (vooral afkomstig uit Chili) is hier voldoende te koop maar het is allemaal erg prijzig. Normale huiswijn kost hier al gauw € 12,- per fles. Omdat ik geen wijnkenner ben, ben ik afgegaan op de prijs en heb een fles van ruim 70.000 peso's (ongeveer € 28,-) gekocht in de veronderstelling (en hoop) dat de wijn dan ook goed is. Deze veronderstelling is gelukkig uitgekomen. Maar voordat we dat konden proeven en bevestigen, moest die fles natuurlijk wel eerst geopend worden en dat ging niet zomaar omdat we geen kurketrekker in ons kantoor hadden. Maar gelukkig zijn we met ons allen niet zomaar voor één gat te vangen en werd met vereende kracht en alternatieve gereedschappen de fles ontkurkt. Zie bijgaande foto's.

M.b.v. alternatieve middelen en (vrouw-)mankracht, werd de fles ontkurkt....

....De gebruikte middelen: houtschroef, schroevendraaier en waterpomptang...

Toasten op het resultaat (bij gebrek aan glazen, maar in een plastic bekertje) met van links naar rechts: Ruud, Gerrit, Rob, Hans, Jan en Ana

De joligheid slaat al toe na één bekertje wijn!!!

annet

wijn is om van te genieten, niet in 5 minuten naar binnen werken, foei

Tineke

en helemaal niet voor die prijs en tijdens werktijd foei!!! hahaha
Tot snel!!!
xxx ons

gerrit

Zo,n goede fles wijn uitschenken in plastic bekertjes en dan opdrinken in een ongezellig kantoor, foei. Is wel eens wat anders dan gezellig voor de open haard.

Gerrit

Open haard is hier not done gezien de temperatuur, dus het moest maar in het kantoor dat welliswaar helemaal niet ongezellig is.

dick van harten

zolang de wijn als 'spare part' gezien wordt, heeft het toch wel een bekende stijl: wijn uit een plastic beker.
groeten uit een wat kouder Nederland, en tot april?

Gerrit

Ja Dick, soms is het hier behelpen maar dat heb je zelf ook wel ervaren. Des al niete min de wijn smaakte prima. Ik ga er van uit, dat we elkaar in april a.s. wel weer tegen zullen komen en anders misschien wel tijdens één van mijn bezoeken aan Nederland, lees Hengelo.

Alvast fijne feestdagen gewenst.