Annet-Gerrit-Potman.reismee.nl

Bericht Nr. 88 vanuit Colombia

De rust is voorbij, want Annet is donderdagavond aangekomen voor een vakantie van 4 weken. Dit is een geintje want ik ben blij dat zij er is want daarmee komt er toch wat (meer) leven in de brouwerij. Over de brouwerij gesproken, die hebben dit weekend vrijwel geen omzet. Zondag zijn er n.l. een soort provinciale verkiezingen en daarvoor word er een Colombiaanse wet uit de kast getrokken die zegt dat er dan vanaf vrijdagavond voorafgaand tot maandagmorgen 6 uur geen alcoholische dranken verkocht en in het openbaar gedronken mogen worden. Dit geld zowel voor de verkooppunten in supermarkten als in restaurants, cafés en op terrassen. Wij zijn zojuist wezen eten op een terras en toen we tegen beter weten in om een pilsje vroegen, werd dat dus niet geserveerd. Als we het niet verder vertelden, konden we wel een mix drankje krijgen. Terwijl er her en der politieagenten op straat liepen en zij zelfs gebruik maakten van het toilet van dit restaurant, kregen wij in glazen die bedekt waren met een servetje, in ons geval wodka met daarnaast een flesje coca cola zodat we zelf een mix drankje konden maken. De overige gasten om ons heen, kregen soortgelijke gecamoufleerde glazen op tafel. Alexandra, de serveerster, vertelde nog dat de politie het op deze manier wel goed vonden omdat we buitenlanders waren en toch niet mochten stemmen. De bovengenoemde wet is n.l. ooit ingevoerd omdat in het verleden (en misschien nu nog wel) mensen met alcohol werden omgekocht om maar vooral op bepaalde kandidaten te stemmen. Zelf heb ik de afgelopen week al wat voorraad ingeslagen, zodat we niet droog komen te zitten.

Zoals gezegd, blijft Annet 4 weken en maakt ze ook weer de festiviteiten mee die horen bij de viering van de onafhankelijkheid van Cartagena op 11 november a.s. In die zelfde periode worden hier ook weer de Miss Colombia verkiezingen gehouden die voorafgaan door een aantal parades waarbij in en rondom het oude stadsgedeelte zo'n beetje alle straten worden afgesloten en ook vrijwel iedereen een dag of 4 vrij heeft. T.z.t. kom ik er nog wel op terug.

Harry en Janneke

Fijne weken jullie, al is het dan dit weekend dan ook op een droogje!.

Gerard en Martha

Hoi Gerrit en Annet,

Een hele fijne vakantie gewenst.
Is het niet vreemd Annet dat je nu op "vakantie" bent.
Zo te lezen hoeven jullie je de komende weken in ieder geval niet te vervelen. Heel veel plezier met alle festiviteiten.
Groetjes Gerard en Martha.

Annet

Bedankt. Het is net of ik weg ben geweest.

Annet & Gerrit

Bedankt. Ik had er bij het boodschappen doen al rekening mee gehouden, dus voorraad genoeg!