Annet-Gerrit-Potman.reismee.nl

Bericht Nr. 87 vanuit Colombia

Het lijkt er op, dat het 'grote' regenseizoen nu echt is begonnen. Afgelopen maandag toen we weer eens een keer vrij hadden i.v.m. Columbus Day, zat ik vanaf het balkon naar de zee te kijken en zag dat die zee steeds meer onrustiger werd. Nadat het water maanden lang wat rustig op- en neer deinde, (ik denk dat er op het IJsselmeer meer en hogere golven zijn dan hier voor de deur in de Caribische Zee), kwamen er in de loop van die middag steeds meer schuimkoppen op het water, werden de golven hoger en ook het waterpeil steeg zodanig, dat het halve strand onder water kwam te liggen. Het vreemde is, dat het waterpeil niet meer zakt maar eerder stijgt. Momenteel is het strand voor onze deur minder dan 5 meter breed terwijl het daarvoor zeker 30 meter breed was. Je ziet ook dat het water geleidelijk hoger word en ik denk dan ook, dat over een paar dagen ook die laatste 5 meter ondergelopen zal zijn. Gezien de ervaringen van vorige jaren blijft het zeewater wel op dit peil staan tot zeker eind Januari volgend jaar. Maandagmiddag begon het ook te regenen, eerst zachtjes, maar in de loop van de middag en avond hield het op met zachtjes regenen met als gevolg dat de straten onder liepen. In de nacht van dinsdag op woensdag heeft zich dat nog eens herhaald maar dan wel even een stuk erger met een behoorlijke storm er bij. In alle straten stond wel tussen de 10 tot 30 cm water. Toevallig die dag moest mijn auto naar de garage voor een reguliere beurt en ook om een aantal zaken te laten repareren. Zo gauw ik n.l. met de auto door water reed, en dat komt hier nog al eens voor, begon de tand riem enorm te piepen en vielen de stuurbekrachtiging, airco en dynamo uit. Door het vele water op straat zaten alle taxi's echter vol en moest ik lopend naar mijn werk. Op zich niet zo'n groot probleem, maar dat word het wel als je de vele ondergelopen zijstraten probeert over te steken en toch droge voeten probeert te houden. Dat is mij niet helemaal gelukt omdat ik veiligheidsschoenen draag die m.n. aan de bovenkant niet geheel waterdicht zijn.

Via een reactie op mijn Reismee site, hoorde ik van iemand die in de wijk Pozon verbleef, dat daar tot twee meter water stond, dus eigenlijk hebben we hier nog niets te klagen. Voor de kenners onder ons, deze wijk ligt tegenover het grote busstation net op de grens van de bebouwde kom van Cartagena richting Turbaco.

Woensdag eind van de dag kon ik mijn auto weer ophalen. Alles was onder garantie gerepareerd, t.w. een nieuwe snaar en het snaar voorspanwiel incl. lagers was vervangen. De auto moest weer 100% goed zijn. Dat was dus niet zo. Toen ik de parkeer garage in reed en daarbij mijn stuur maximaal rechtsom moest draaien om de bocht te kunnen halen, bleek er een vreemd geluid onder de auto weg te komen. Ik kon echter niets vreemd ontdekken en heb de auto de volgende dag gewoon weer gebruikt. Het geluid was er nog steeds. Op een gegeven moment werd ik er door wandelaars op gewezen, dat er iets niet goed zat bij het rechter voorwiel dus maar eens opnieuw gekeken en toen bleek dat de monteur vergeten was om een kunststof afdekplaat naast de dynamo goed vast te zetten. Deze plaat schraapte langs de band en was de oorzaak van het lawaai. Bij de garage was het binnen 5 minuten weer vastgezet.

Vrijdagmiddag moesten we om twee uur ons kantoor verlaten want men begon met het doodspuiten van allerlei ongedierte wat er in het gehele gebouw rond zwierf. Men is daar het gehele weekend mee bezig. Maandag a.s. zullen we zien, of het weer bewoonbaar is.

P.S. Opmerkingen over het menselijke ongedierte dat in die kantoren verblijft, stel ik niet op prijs!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!