Annet-Gerrit-Potman.reismee.nl

Bericht Nr. 61 vanuit Colombia

We zijn de week maar weer eens begonnen met het brengen van een bezoek aan de makelaar omdat het probleem met de leverancier van elektriciteit nog steeds niet is opgelost. Via die makelaar kregen we wel bericht dat onze laatste bezwaarschrift was verworpen door de toezichthouder en dat we gewoon moesten betalen. Omdat we nog steeds zitten te wachten op een foto van de elektriciteitsmeter, gaan we nog steeds niet over tot het betalen van de uitstaande rekening. Deze is intussen gegroeid tot COP 11.306.160,-, oftewel € 4635,-. Doordat de koers wat beter is geworden, is het bedrag in euries lager geworden terwijl het bedrag in Colombiaanse peso's juist is gestegen. Juist vanmiddag kregen we de rekening voor de maand Januari en volgens deze rekening zouden wij in deze maand totaal geen elektriciteit hebben verbruikt!! We zijn weliswaar in Nederland geweest maar de airco in de inloopkast heeft toch echt de gehele maand aan gestaan. Dankzij een tip van de bovenbuurman hebben op alle rekeningen het Spaanse woord 'Estimada' gevonden hetgeen betekend, dat het maand verbruik steeds geschat word. Het is en blijft nog steeds onduidelijk hoe men ons maandverbruik inschat en zolang men ons dat niet kan uitleggen, gaan we deze rekening ook niet betalen. Vanmorgen hebben we het er weer opnieuw met de makelaar over gehad en zij gaf aan, dat men ons maandverbruik inderdaad inschat, alleen zij wist ook niet waarop die schatting is gebaseerd. We blijven dus maar afwachten tot er een oplossing is. Zolang wij niet worden afgesloten, maken we ons geen zorgen. Wel ergeren we ons gigantisch aan dit hele gedoe waar wij niet om hebben gevraagd.

Omdat er tussen nu en een aantal maanden meerdere Thales collega's naar Cartagena zullen komen en die dus ook woonruimte zoeken, had collega Cees voor vanmorgen 9 uur een afspraak met de makelaar gemaakt voor het bezichtigen van een zevental appartementen. Doordat Annet in Juni definitief terug gaat, ben ik zelf ook op zoek naar een kleiner appartement. Daarom hadden we dus met collega Cees afgesproken, dat wij ons zouden aansluiten bij dit rondje appartementen bekijken. Helaas ging het allemaal weer anders dan verwacht. De makelaar kwam wel naar de plaats van de afspraak (Hilton hotel) maar ze had nog geen enkele afspraak met de huidige bewoners van de verschillende te bezichtigen appartementen gemaakt. Dus de bezichtiging ging niet door. Ze zou afspraken maken en ons binnen een uur hierover terug bellen. Nu, 9 uur later, zitten we nog steeds te wachten op dat telefoontje. Het gaat in totaal om zeven appartementen, dus je zou verwachten dat zij dat een leuke en goed betaalde zoek opdracht vond en er direct mee aan de slag zou gaan, maar klaarblijkelijk vinden ze het allemaal wel goed en moeten wij maar geduld hebben. Aan de ene kant hebben we daar heeeeeeel veeeeeeeel ervaring mee, maar het neemt de ergernis niet weg over hoe men hier met mogelijke klanten omgaat. Uiteindelijk hebben we zelf maar een rondje Cartagena gemaakt, zodat we ongeveer weten waar de verschillende te huur staande appartementen zich bevinden.

Na dit rondje hebben we ons maar samen met collega's Jan en Cees terug getrokken op het strand bij het Hilton en hebben daar een gezellige middag gehad.

Anita

Goeiemorgen Gerrit en Annet...

Misschien is het een raar voorstel... maar kunnen jullie niet nu Annet defenitief terug gaat met z'n allen in jullie appartement verblijven? A: Jullie hebben meer ruimte dan jullie lief is.. B: Net zo gezellig met elkaar dan allemaal alleen..
C: Thales huurt dit appartement toch al!! D: Jullie hoeven niet op huizenjacht... al met al voor ieder het beste lijkt mij... probleem opgelost!!
Fijn weekend liefs en groetjes uit Goarrr...

Gerrit

Anita,

Bedankt voor het meedenken. Thales is altijd op zoek naar slimme mensen, misschien hebben ze wel een baantje voor jou.

Gerrit Vrijburg

Blijft toch maar een raar land. Ik zou er wel rekening mee houden dat er vandaag of morgen een soort deurwaarder op de stoep staat om op de een of andere manier het bedrag van de energierekening binnen te halen. Wel gek dat ze bedragen baseren op schattingen zonder de meter af te lezen naar wat ik uit eerdere verhalen heb begrepen op een redelijk ontoegankelijke plek is geplaatst. Toch maar weer een hoop gelazer. We zitten wel eens te mopperen op Nederland maar in het algemeen hebben wij met de nutsbedrijven geen probleem. Ik hoop dat je er inslaagt een andere woonruimte te vinden zonder gedoe.

Pierre en Marion

Het is maar goed dat in niet in Colombia geopeerd ben, want dan zouden ze in staat zijn om tijdens de operatie even iets anders te gaan doen en ik maar wachten, wachten en nog eens wachten.
hier gaat alles naar wens, slik nog wel 8 paracetamol en ga dat in de loop van de week afbouwen

groeten