Annet-Gerrit-Potman.reismee.nl

Bericht Nr. 97 vanuit Colombia

Aan alles komt een end, zo ook aan mijn verblijf in Colombia. Na een verblijf van bijna 2 jaar en 8 maanden reis ik dinsdag 8 mei a.s. definitief terug naar het schone Goor.

Maar eerst wil ik nog even terugkomen op het geslaagde Griekse Paasgebruik wat hier door mijn Griekse collega's Kostas en Andoni is georganiseerd. S' Morgens om 7 uur hebben ze de barbecue aangestoken en zijn ze begonnen met het grillen van het lam. Toen iedereen zo rond 1 uur s'middgs arriveerde op het dakterras, was het lam nog niet gereed voor comsumptie. Omdat Kostas en Andoni na 4 draaien behoorlijk lamme armen hadden gekregen, moesten de gasten ook maar een tijdje meedraaien. Uiteindelijk rond 2 uur konden we met ons allen aantal tafel. Het was een internationaal gezelschap komende uit Nederland, Griekenland, Denemarken, Korea, Pakistan, Coloumbia, Spanje, Frankrijk en Amerika.

Draaien maar....

Andoni bezig met finishing touch.

De organisatoren, links Kostas en rechts Andoni

Gisteren kreeg ik een afscheidslunch aangeboden door de Colombiaanse Marine in de Officiers Club in Cartagena. Omdat het hier altijd warm is en blijft, eet je heel vaak buiten onder een soort van veranda, zo ook gisteren. Toen we aankwamen zagen we in de verte een onweersbui aankomen. De onweersbui kwam niet tot uitbarsting maar ging wel gepaard met een geweldig harde wind, zodanig dat de reeds gedekte tafel volledig leeg geblazen werd. Het bestek en de servetten kwamen letterlijk naar ons toegewaaid. Gelukkig was het eten nog niet opgediend. Met een kleine toespraak en een paar kleine cadeautjes werd er afscheid van mij genomen.

En dat doe ik hier dan nu ook middels dit laatste bericht. Ik heb de 100 net niet kunnen volmaken. Ik wil iedereen hartelijk bedanken die in welke vorm dan ook blijk heeft gegeven, dat de verhaaltjes leuk waren. Ik heb het graag gedaan om jullie op deze manier op de hoogte te houden van het wel en wee hier in Cartagen de Indias, Colombia.

Ik wens iedereen het allerbeste toe en we zullen elkaar vroeg of laat ongetwijveld nog wel eens weer een keertje tegen komen.

Hartelijke groeten vanuit Cartagena en tot ziens in Nederland.

Reacties

Reacties

Pieter en Tineke

Lieve pap en mam natuurlijk ook, bedankt voor alle leuke verhalen. Gelukkig hebben jullie een mooi tijd gehad, maar aan al het goede komt (gelukkig) ook weer een eind.
We zien elkaar Woensdag op Schiphol!
Veel liefs

Yvonne

Gerrit volgens mij zag het lam er in Griekenland niet zo lekker uit er zwabberde nog te veel aan
Goede reis en tot ziens in Nederland

Gerard en Martha

Hoi Gerrit en Annet,

Wij wensen je een goede terugreis en welkom in ons koude kikkerlandje.
We kunnen ons voorstellen dat je blij bent dat je weer thuis bent bij vrouw, kinderen en kleinkinderen.
Toch zullen we jou(jullie) leuke verhaaltjes missen.
Wij vonden het hartstikke leuk dat jullie ons deelgenoot maakten van jullie leven in een zo heel andere cultuur.
Maar oost, west, thuis best!
Tot ziens.....
Gerard en Martha.

annet

ik ben ook blij dat je weer naar ons mooie goor komt, en dat wij weer samen dingen kunnen ondernemen , maar hier zijn de taxi.s wel duurder dan in Cartagena .

annet.potman@home.nl

ook ik ben blij dat je weer in ons mooie Goor komt wonen, kunnen wij weer samen dingen ondernemen, wel zijn de taxi,s hier duurder dan in Cartagena.

henk en elly

Hallo Gerrit en natuurlijk ook Annet,
We hebben inderdaad mogen genieten van jullie leuke verhalen uit Cartagena.
Nogmaals bedankt, voor woensdag een goede vlucht en laat je maar weer lekker verwennen in Goor.

Groetjes en tot ziens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

henk en elly

Sorry, de vlucht is natuurlijk dinsdag.

Groetjes

Cesar van Faassen

Hallo Gerrit en Annet,

Wat een ontzettende mooie verhalen allemaal! Ik kom zelf oorspronkelijk uit Colombia en ben op 3 jarige leeftijd geadopteerd naar Nederland. Maar ik zou zo graag terug willen naar Colombia, de planning is dat samen met mijn vriendin een jaar te gaan doen. Ik vond jullie verhalen zo leuk en vroeg me af of ik jullie mocht benaderen voor tips en informatie over Colombia.

U kunt bij hier op bereiken.

cesar_vanfaassen@hotmail.com

Kijk graag uit naar uw reactie!

Met vriendelijke groet,
Cesar van Faassen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!