Annet-Gerrit-Potman.reismee.nl

Bericht Nr. 96 vanuit Colombia

Zo hier is weer eens een berichtje vanuit Colombia. Het heeft weer even geduurd maar dat komt omdat ik weer een paar weken in Nederland ben geweest om daar het Pasen te vieren en de verjaardag van kleindochter Lotte.

Afgelopen dinsdag ben ik verhuisd naar het Hilton om daar de laatste drie weken van mijn verblijf in Colombia door te brengen. De reden van deze verhuizing is, dat mijn vervanger Benno in mijn appartement is getrokken. Voor mij is de cirkel nu rond, want in september 2009 zijn Annet en ik vanuit het Hilton begonnen aan ons verblijf hier. Ik ben nu aan het aftellen naar 7 mei a.s. wat mijn laatste werkdag hier in Cartagena gaat worden. Mijn vlucht naar Nederland staat gepland voor 8 mei en kom dan op 9 mei definitief terug in Nederland, net op tijd om de verjaardag van dochter Tineke te kunnen bijwonen.

Maar voordat het zover is, gaan we zondag eerst nog met alle hier aanwezige collega's het Griekse Pasen vieren. Dat is weliswaar 1 week te laat maar dat heeft zijn redenen waar ik verderop nog op terug kom. Het Griekse Pasen valt in het algemeen vrijwel nooit samen met het Nederlandse Pasen. Dit jaar viel het op 15 april, dus een week later dan in Nederland. Een Griekse traditie tijdens het Pasen is, dat er op eerste paasdag her en der in de straten vanaf s 'morgens 6 uur barbecues worden aangestoken waar dan lammeren aan het spit worden geroosterd. (dit hebben we indertijd tijdens ons verblijf in Pachi in 2005 zelf ook meegemaakt). Onder het genot van de nodige alcoholische versnaperingen worden dan de lammeren geroosterd. Vanaf een uur of één kan iedereen die langs komt dan aanschuiven.

Nu is het zo dat we hier ook een tweetal Griekse collega's hebben en die vonden het leuk om deze Griekse traditie hier ook in Colombia te gaan uitvoeren. Omdat ze echter heel moeilijk aan een lam konden komen, hebben ze het een week moeten uitstellen. Via een lokale slager hebben ze afgelopen donderdag een geslacht lam kunnen kopen die dus aanstaande zondag vanaf 8 uur s ‘morgens aan het spit gaat. Men verwacht dat we dan vanaf een uur of twee kunnen aanschuiven. Dit alles gaat plaatsvinden op het dakterras van het appartementengebouw waar ik tot afgelopen dinsdag heb gewoond. Wie weet kom ik daar in mijn laatste bericht nog wel even op terug.

Reacties

Reacties

fam spijker enter

eet smakelijk dan .
in griekenland zag het er ook goed uit.
her aftellen is nu begonnen voor de terugreis.

Anita de Wals

Eet smakelijk
Sterkte met de laatste lootjes

Henk en Elly Leijssen

Geniet nog maar lekker in het Hilton,
je kunt nu heerlijk de dagen aftellen om naar home sweet home terug te keren.

Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!