Annet-Gerrit-Potman.reismee.nl

Bericht Nr. 94 vanuit Colombia

Zo, hier is dan eindelijk weer eens een berichtje vanuit Colombia. Omdat dit de eerste van het nieuwe jaar is, wil ik jullie allen allereerst nog een heel gelukkig en vooral gezond nieuwjaar toe wensen. Het is al bijna maart dat ik deze nieuwjaarswens schrijf, maar ik hanteer nog de oude 'levertraan' regel dat zolang de 'R' nog in de maand zit dit nog is toegestaan.

De vorige keer had ik al gemeld, dat er toen door de vele regen en het moeten halen van een bepaalde plandatum, die samen viel met mijn vertrek datum en waarbij ook nog kwam dat de commandant met zijn schip wilde gaan varen, overgewerkt moest gaan worden en waar ik dus ook niet onderuit kon komen. Zo heb ik voor mijn vertrek op dinsdag 21 december j.l. nog op de voorafgaande vrijdagavond, zaterdagmorgen en zondag moeten werken en dat was maar goed ook, want door uiteindelijk op die bewuste dinsdag 's morgens om half 7 te beginnen, hebben we het gered. De laatste bouten waren zo rond half twaalf aangedraaid en het schip vertrok nog geen half uur later. Gelukkig was ik op tijd van boord zodat ik mij kon voorbereiden op mijn vertrek naar Nederland. Werken was er toen toch al niet meer bij want mijn werkplek was zojuist uitgevaren.

Toen we met de hijswerkzaamheden bezig waren, kreeg ik zo rond half acht (lokale tijd) een telefoontje van mijn schoonzoon Pieter dat mijn tweede kleindochter Maud was geboren en dat alles goed was verlopen. Na aankomst op 21 december in Nederland, ben ik zo'n beetje linea recta naar Enschede gegaan om de pasgeborene te bewonderen.

Na een weekje wintersport in Saalbach - Hinterglemm ben ik eind januari weer naar Cartagena vertrokken, nu voor een korte periode, want afgelopen week ben ik weer even in Nederland geweest om o.a. de verjaardag van mijn moeder te vieren, die 90 jaar is geworden en dat allemaal nog in redelijke gezondheid.

Afgelopen donderdag ben ik weer opnieuw in Cartagena aangekomen, nu voor een verblijf van 5 weken. Dit is de op één na laatste periode want begin dit jaar is op mijn verzoek een definitieve einddatum vastgelegd waarna ik kan gaan afbouwen naar mijn vervroegde pensionering. Mijn definitieve vertrek uit Colombia is vastgelegd op 8 Mei a.s. waarna ik nog c.a. 3,5 maand in Hengelo ga werken en aansluitend mijn vakantietegoed van 3,5 maand ga opmaken, zodat ik met een schone lei op 1 December a.s. aan mijn vroeg pensioen kan gaan beginnen.

Vanmorgen ben ik direct al weer geconfronteerd met de nationale Colombiaanse hobby, namelijk wachten. Ik heb zeker 3 kwartier in de supermarkt bij de vleesafdeling moeten wachten omdat er klanten voor mij stonden die volgens mij zo'n beetje voor geheel Cartagena vlees kwamen halen. Je moet dan denken aan minstens 5 kilo gehakt en 10 kilo vlees dat in hele dunne plakken gesneden moet worden zodat het op de barbecue eerder klaar is. Blijkbaar houden ze daar dan niet van wachten! Er stonden daar 3 man achter de toonbank om te helpen, waarvan eentje al die tijd bezig is geweest om een bestelling voor een klant klaar te maken (deze klant was in geen velden of wegen te zien, maar dat terzijde), de tweede was gewoon bezig om een grote krat met kip per stuk om te verpakken. Alleen de derde man was dan bezig om de overige klanten te helpen hetgeen dus het nodige geduld vereiste. Aan dat wachten zal ik nooit wennen maar je moet maar gewoon blijven staan tot dat je aan de beurt bent.

Hierna ben ik even bij de kapper geweest. Het is een zaak met zo'n tien stoelen. Als je daar binnen komt, denk je gelijk, dat je hier ook weer lang moet wachten want alle stoelen waren bezet. Gelukkig voor mij was het allemaal personeel dat op klanten zaten te wachten en ik was dus gelijk aan de beurt. Binnen 15 minuten stond ik weer buiten en was ik geknipt, incl. neus, oren en wenkbrauwen, gewassen incl. hoofdmassage en voorzien van een huidzalfje en dat allemaal voor 20.000 peso's hetgeen gelijk is aan ongeveer € 8.-

Reacties

Reacties

annet

wanneer doe je de pedicure en manicure er bij? is ook niet duur en ze doen het goed.

Gerrit

Voorlopig kan ik de nagels zelf nog wel bewerken.

henk en elly

Zo das wel een lekker vooruitzicht dat je nu definitief kunt stoppen met werken.
Ik zou me daar in Cartagena tijdens je verblijf nog maar lekker laten verwennen(natuurlijk na werktijd).
Groetjes

Marion

Als jij straks weer terug bent, dan moet Annet het weer doen (knippen, etc.) Dussss Annet laat 'm die nagels maar mooi zelf knippen, anders moet jij dat er ook nog bij doen.

Gerard en Martha

Hey Gerrit,

Nou, de laatste loodjes.
Zal straks wel weer wennen zijn in ons koude kikkerlandje.
Maar je hebt een goed vooruitzicht! Straks alle tijd om eens een keertje het Raaigras weer te bezoeken.......
Groetjes uit Borne ,
Gerard en Martha.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!