Annet-Gerrit-Potman.reismee.nl

Bericht Nr. 90 vanuit Colombia

Zoals de vorige keer al aangegeven, hebben we deze week en de komende maandag te maken met de festiviteiten rondom de Miss Colombia verkiezingen en de viering van de Onafhankelijkheid van Cartagena. Voor ons begon dat de afgelopen donderdag al. Hoewel officieel geen vrije dag, moesten we donderdagmiddag wel vrij nemen omdat je anders niet meer thuis kon komen. I.v.m. de parade met de kandidaat Missen Colombia waren de belangrijkste wegen naar Bocagrande (het stadsdeel waar ik woon), afgesloten. Samen met Katharina (vrouw van een Griekse collega die helaas voor hem wel moest werken), zijn Annet en ik naar het oude stadsdeel gelopen om daar de parade te bekijken. In tegenstelling tot de vorige twee jaren, hebben we deze keer de parade niet vanuit het zwembad bij collega Ruud bekeken, maar zijn we tussen de Colombianen op de oude stadsmuren gaan staan en hebben van daar uit de stoet bekeken, althans voor zover dat mogelijk was. De lokale traditie schrijft n.l. voor, dat men je m.b.v. spuitbussen probeert onder te spuiten en als je een beetje pech hebt, krijg je hierna ook nog eens een handvol maïsmeel over je uitgestrooid. Uiteraard moet je daar dan zelf ook aan mee doen. Van kijken komt er dan niet zoveel terecht.

Links is Annet nog net zichtbaar

Het resultaat, al hoewel het soms nog wel slechter kan.

Ook de weinige auto's die er dan nog rondrijden, worden niet ontzien en je ziet ze dan ook in de meest vreemde kleuren voor bij komen.

Tijdens de parade werd Annet door een agent vriendelijk verzocht om even mee te komen. Zij werd netjes door de agent van een verhoging af geholpen en een paar meter naar achteren meegenomen. Annet vroeg meteen of er een probleem was maar dat was niet zo. Zij werd er echter door de agent op gewezen, dat het verstandiger was om de gouden ketting die zij om had maar af te doen en in haar tasje op te bergen en daardoor geen aanleiding te geven voor eventuele beroving. Om privacy redenen werd haar dat niet verteld waar allerlei mensen bij stonden maar moest zij daarvoor even mee komen naar achteren.

Helaas bleek de volgende morgen wel dat haar mobiele telefoon weg was. Ondanks intensief zoeken door het gehele appartement, tot zelfs in de wasmachine toe, bleef de mobiel spoorloos. We hebben het vermoeden dat deze in de drukte door een zakkenroller is gerold. De halsketting zat er gelukkig nog wel in. We hebben het abonnement direct via Karin laten blokkeren zodat er niet op onze kosten gebeld kan worden. Dat word dus een nieuwe telefoon kopen zo gauw Annet terug in Nederland is. Hopelijk kunnen we een claim bij de reisverzekering in dienen. Tot zo lang is zij niet meer mobiel bereikbaar.

Als onderdeel van de Miss verkiezingen, werd vandaag weer de traditionele botenparade gehouden. Alle kandidaten (23 stuks) maken ieder apart in een roeiboot, geroeid door zes matrozen, een tocht vanuit de oude stad door de Baai van Cartagena naar de Marine Officiersclub. Wij hadden daar weer toegangskaarten voor en konden zo onder het genot van een hapje en een drankje alle kandidaat missen in de Officiersclub voorbij zien komen.

De verkiezing voor Miss Colombia word maandag a.s. gehouden. In principe heeft iedereen die dag vrij maar helaas geld dat deze keer niet voor mij omdat er de komende twee weken een aantal urgente werkzaamheden verricht moeten worden waarbij we in principe geen dag meer kunnen missen. Het zij zo. De verkiezingen zullen er wel om door gaan.

Pieter en Tineke

Hebben jullie al aangifte gedaan?

henk

helaas voor die telefoon maar wat denk je van onze tv nu allemaal sneeuw na die uitzending van gisteren wie betaald dat