Annet-Gerrit-Potman.reismee.nl

Bericht Nr. 79 vanuit Colombia

Om te beginnen, kom ik nog even terug op de verhuizing van onze inboedel terug naar Nederland. Zoals bekend is half juni onze inboedel weer in Goor afgeleverd m.u.v. één doos waar een hoofd- en een voeteneind van een bed in zat. Via het Nederlandse verhuisbedrijf hebben ze hier in de haven van Cartagena alles afgezocht maar niets kunnen vinden. Het verhuisbedrijf was al driftig op zoek naar een leverancier die zo'n zelfde soort bed zou kunnen leveren tot dat we vorige week bericht kregen, dat de bewuste doos was terug gevonden. Hij bleek tussen het verpakkingsmateriaal in een loods van de Nederlandse verhuizer in Den Haag te liggen. Morgen word het alsnog afgeleverd en daarmee is de verhuizing uiteindelijk tot een goed einde gekomen want ook deze week hebben we de kosten vergoed gekregen voor zaken die niet helemaal goed waren verpakt en/of beschadigd of gebroken waren.

T.a.v. de problemen met de elektriciteit leverancier schiet het nog geen (elektriciteit) meter op. De klacht over de hoge rekening (bijna 11 miljoen peso's) loopt nu bijna een jaar. Maandelijks krijg ik via de makelaar een mail met een inlogcode zodat ik op internet de voortgang van die klacht kan volgen. Elke maand zie ik dat de klacht nog in behandeling is en dat het nog 41 dagen duurt voor dat het word afgerond. Die 41 dagen staat er al zolang op als dat ik op die site kan inloggen. Blijkbaar hebben ze daar een probleem met de meter die de dagen aftelt. Waar ben ik dat ook al niet eens ergens anders tegen gekomen?? Wat mij wel opvalt, is dat het aantal bijlagen dat op die site aan mijn klacht is gekoppeld, gestadig groeit. Er zijn nu intussen 36 A4-tjes met correspondentie over en weer toegevoegd. Ik weet niet waar dit eindigt.

Ook met de rekeningen in mijn huidige appartement gaat het niet goed. Dezelfde elektriciteit leverancier houd stug vol, dat sinds ik er in ben getrokken en dat was eind april, ik geen elektriciteit verbruik, terwijl ik toch echt dagelijks diverse elektrische apparaten gebruik. Nu voor de derde achtereenvolgende maand behoef ik alleen maar de meterhuur te betalen. De makelaar heeft hierover namens mij 2 maanden geleden een klacht over ingediend maar zij krijgt er geen antwoord op. Ik ben bang, dat dit ook weer een langslepende kwestie word waarvan ik niet weet wanneer men bij de elektriciteit boer wakker word.

Ook met de internet rekening gaat het plotseling fout. Ook daar betaal ik veel minder dan wat ik zou moeten betalen. Nu kan ik mij over dit alles stil houden maar vroeg of laat zal er toch een naheffing komen en moet het één keer betaald worden. Mijn voorkeur gaat toch uit om maandelijks mijn echte onkosten te betalen en niet hetzelfde gehouwehoer te krijgen wat ik nu al bijna een jaar met mijn vorige appartement heb.

Afgelopen donderdag was ik voor 8 uur 's avonds weer eens een keer uitgenodigd voor een diner in de 'Oude Stad' (Centro Historico). Ruim een uur eerder begon het echter gigantisch te onweren en te regenen. Toen ik om kwart voor acht een taxi wilde nemen, bleek er aan de overkant van de straat, waar er normaal minimaal 4 staan, geen één te staan terwijl de straten compleet waren ondergelopen. Omdat er verder bijna geen verkeer was, vroeg ik aan de receptionist in ons gebouw om voor mij een taxi te bellen. Hij heeft het geprobeerd maar de telefoon werd niet opgenomen. Terwijl ik buiten onder mijn paraplu stond te wachten, kwam er een andere medewerker van het gebouw met het aanbod om voor mij een taxi te gaan zoeken. Hij greep mijn paraplu en ging in draf door de regen op zoek. Na ca. 10 minuten wachten, had ik er genoeg van en besloot om dan maar zelf met de auto te gaan, maar omdat ik weet dat er in de buurt van dat restaurant weinig tot geen parkeer gelegenheid is, had ik mijn paraplu nodig om dan in ieder geval nog redelijk droog de afstand tussen een parkeerplaats en het restaurant af te kunnen leggen, maar ja mijn paraplu had ik even niet meer. Een minuut of 5 later kwam er een taxi aan rijden met de medewerker van het gebouw en mijn paraplu. Bij het instappen voelde ik gelijk al, dat de gehele achterbank doornat was, blijkbaar was deze auto niet geheel waterdicht. Nadat ik mijn bestemming had doorgegeven aan de chauffeur, bleef hij toch staan omdat er volgens hem teveel water op de straat stond. De kleinere auto's. zoals taxi's gingen inderdaad tot aan de bodemplaat door het water. Als ik de dubbele prijs wilde betalen, wilde hij mij wel wegbrengen. Ik heb hem de bekende vinger laten zien, ben uitgestapt en ben alsnog in mijn eigen auto gestapt. Bij hoge uitzondering kon ik de auto pal voor de deur van het restaurant parkeren en kwam dus droog binnen. Al met al was ik een half uurtje te laat maar men had netjes op mij gewacht met het bestellen van het eten. Uiteindelijk is het nog een gezellige avond geworden.

Toen ik later die avond mijn shirt uittrok, bleken er allemaal bruine vlekken op te zitten. Die zijn er waarschijnlijk opgekomen toen ik even in die niet geheel waterdichte taxi heb gezeten of ze zijn er opgekomen toen ik in de parkeergarage in mijn eigen auto stapte. Ondanks dat er boven mijn parkeerplaats in die garage nog zo'n 28 verdiepingen zitten, lekte er overal water uit het bovenliggende parkeerdek. Ik had bijna een paraplu nodig om droog in de auto te komen.

Reacties

Reacties

Marion en Pierre

Ha Gerrit,

Het lijkt wel of hier ook het regenseizoen is aangebroken, hopelijk is het in september wat beter.
Hopelijk is je caravan beter dicht dan de parkeergarage in Cartagena.
Morgenavond hebben we de verjaardag van mijn jongste zus, die doos wordt dan 50 en daarom hebben we het hele huis voorzien van dozen met de meest cratieve teksten daarop. Je weet ondertussen hoe dergelijk verjaardagen verlopen.
Verder gaat hier alles zijn gangetje, hopelijk kunnen we zondag weer gaan fietsen, Henk heeft in ieder geval geen storingsdienst.
groeten uit Bergeijk en tot ziens

henk en elly

Hallo Gerrit,
t weer een prachtig verhaal, maar wat betreft die bruine vlekken in dat t shirt daar rijzen bij ons wel wat vragen over!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Groetjes van uit bergejk

Gerrit

Dat dacht ik wel. Jullie denken weer te veel. Dat kun je beter aan een paard over laten want die heeft een groter .....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!