Annet-Gerrit-Potman.reismee.nl

Bericht Nr. 78 vanuit Colombia

Zo, hier weer eens een berichtje vanuit Colombia. De drie weken vakantie in Nederland zijn voorbij gevlogen en ik heb er al weer (en deze keer een drukke werkweek) opzitten.

Eerst kom ik nog even terug op de Colombiaanse werkwijze van Ziggo. Zoals de vorige keer gemeld, kwam men eerst aan de deur in Enschede waar wij 5 jaar geleden even hebben gewoond in afwachting van de oplevering van ons nieuwe huis in Goor. De tweede keer kwamen ze wel op het goede adres maar men had toen een telefoonnummer voor ons gereserveerd dat begon met 053 (Enschede) i.p.v. 0547 (Goor). Dit kon niet zomaar even worden gewijzigd, de opdracht moest men laten vervallen en een nieuwe inschieten die dan een week later uitgevoerd zou worden. Inderdaad een week later kwam er weer een monteur die uiteindelijk alles kon aansluiten zodat we nu een vaste telefoonverbinding, HD tv en internet hebben. Hier ging dus uiteindelijk het spreekwoord van 3x scheepsrecht op.

Hieraan voorafgaand is onze inboedel weer in Goor afgeleverd. Helaas is er 1 doos ergens achtergebleven. We zitten nu met een (logeer) bed waarvan het hoofd- en voeteneind ontbreekt. Via het verhuisbedrijf word nu gezocht naar een leverancier die deze spullen kan naleveren en anders word er op kosten van die verhuizer een compleet nieuw bed gekocht.

Omdat de inboedel één week voor mijn thuiskomst al in Goor aan kwam, had Annet samen met onze kinderen en vrienden zo'n beetje alles al op z'n plaats gezet. Voor mij bleef er dus niet zoveel meer over om te doen dan nog wat spullen aan de muur op te hangen en zijn we verder druk geweest met andere zaken zoals de aankoop van een caravan en de inrichting er van. Helaas hebben we er nog niet echt van kunnen genieten, omdat ik er al na 1 dag door een (stomme) stuurfout een gat in heb gereden. De caravan kon dus linea recta weer terug naar de dealer. Omdat ik toen intussen al weer in Cartagena zat, hebben Annet en vriend Arie dit gedaan. Gelukkig zijn we verzekerd en heeft Annet het bij de verzekeraar gemeld. Daar kreeg ze te horen, dat bij schade boven de €500,- er een expert bij moest komen. Omdat de gehele zijwand vervangen moet worden, komen we ruim boven dat bedrag en dat is ook aan de verzekeraar gemeld, maar wie er kwam, dat was geen expert. Annet heeft gisteren maar weer eens gebeld en na 3x doorverbinden kwam ze op een afdeling terecht waar haar werd verteld dat de expert pas bij schades boven de €1000,- kwam kijken. Nu is er een afspraak voor maandag a.s. gemaakt en is er dus weer ruim een week verloren door slechte interne communicatie bij de verzekeraar. Ook hier lijkt het een beetje op de Colombiaanse werkwijze te gaan lijken.

Hier in Cartagena kreeg ik deze week het verzoek om een Colombiaans belastingformulier in te vullen. Omdat volledig te kunnen doen, moet je eerst een z.g.n. 'RUT' nummer aanvragen en daarna krijg je 'NIT' nummer toegewezen dat dan weer op dat belasting formulier ingevuld moet worden. Met het aanvraagformulier voor dat RUT nummer moest ik weer eens naar de notaris. Na een uurtje wachten had ik de benodigde stempel en handtekening. Tot mijn verbazing had men deze keer helemaal geen vingerafdruk van mij nodig. Dit formulier moest aangetekend naar het accountants bureau in Bogota gestuurd worden. Hiervoor moet je weer naar een ander kantoor. Gelukkig ging iemand van de marine met mij mee. Toen we daar aankwamen, bleek dat ik eerst in een winkel verderop een enveloppe moest kopen. Hierna weer terug naar het bewuste kantoor waar ik kon aansluiten in een rij van ca. 15 personen voor één geopend loket. Maar goed een uurtje later heb ik mijn enveloppe kunnen afgeven en nu maar wachten op mijn NIT nummer zodat het belastingformulier verder ingevuld kan worden. Ik heb begrepen, dat dit voor 1 augustus a.s. moet gebeuren maar of dit allemaal lukt is nog maar de vraag.

Reacties

Reacties

henk en elly

Hallo Gerrit, das wel effe domme pech om een gat in je caravan te jassen, maar we gaan er wel vanuit dat ie voor begin sept. gerepareerd is.! We kunnen je nog wel aanmelden bij de A.N.W.B voor een cursus caravan rijden( haha grapje).
Werk nog met veel zin maar dat zal ook wel weer gaan lukken.
Groetjes vanuit een kil(15gr) Bergeijk

Pierre en marion

Zo te lezen hebben jullie voortaan engelengeduld.
Wat een pech met de caravan.
Hij is toch wel weer klaar in september? Eventueel hebben we nog wel een luchtbedje.
Groetjes uit brabant

Gerrit

Bergeijk, maken jullie je maar geen zorgen. We nemen de caravan eerst met de schade mee zodat jullie dat eens goed kunnen bekijken en misschien met de pet rond kunnen gaan om de kosten mede te helpen dekken. Definitieve reaparatie volgt na onze vakantie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!