Annet-Gerrit-Potman.reismee.nl

Bericht Nr. 77 vanuit Colombia

Zo, dit is voorlopig voor minimaal de komende vier weken het laatste bericht vanuit Colombia omdat ik donderdag a.s. naar Nederland ga voor een (werk) vakantie van drie weken. Het is de bedoeling, dat ik dan 14 juli a.s. weer naar Colombia terug reis.

Omdat er zowel de vorige week alsook deze week niet echt vermeldenswaardige zaken zijn voorgevallen, word dit een kort berichtje. Een aantal zaken kan ik nog wel melden:

  • Het gedoe met de elektriciteit leverancier is nog steeds niet opgelost. Een tijdje terug dacht ik dat het probleem voorbij was want het nog te betalen bedrag van bijna 11 miljoen Colombiaanse Peso's stond niet meer op de rekeningen van zowel maart als april vermeld. Omdat de huur van het vorige appartement twee jaar geleden t.e.m. september 2011 vooruit is betaald, heb ik op verzoek van mijn werkgever de sleutel nog niet ingeleverd. Daarom krijg ik nog wel rekeningen voor water en elektriciteit waar dan in principe alleen de kosten van de meterhuur of vastrecht op vermeld staan. Bij de water rekening klopt dit en is er niets mis mee. De rekening van de elektriciteit leverancier verbaasde mij hevig. Ondanks dat het appartement al sinds 28 april j.l. leeg staat en ik in de meterkast alle stoppen heb teruggedraaid, zou er toch ca. 1050Kwh stroom zijn verbruikt en moest ik daar bijna 400.000 peso's voor betalen. Ook was het bedrag van bijna 11.000.000 peso's weer vermeld. Het zal duidelijk zijn, dat ik direct weer bezwaar heb aangetekend en dat ik geen van beide bedragen heb betaald. Ik wacht nog op hun antwoord.
  • Van dezelfde maatschappij kreeg ik voor mijn huidige appartement (waar ik sinds 28 april j.l. woon) een rekening waar echter op stond dat ik in de afgelopen maand mei 0,0 Kwh stroom had verbruikt terwijl ik hier toch al echt al sinds eind april woon en dus ook elektriciteit gebruik. Ik behoefde alleen maar de meterhuur van ruim 14000,- peso's te betalen. Ook hier heb ik bezwaar tegen gemaakt en gezegd dat ik maandelijks mijn echte verbruik wil betalen om te voorkomen dat ik aan het eind van de huur periode dezelfde problemen krijg, die ik nu al bijna een jaar bij mijn vorige appartement heb.
  • Op sommige punten gaat het in Nederland al niet veel beter dan hier in Colombia. Gisteren zou Ziggo een vaste telefoon aansluiting maken in ons huis in Goor. Wie er op kwam dagen, was niet Ziggo. Nadat Annet er maar eens achter aan had gebeld, bleek dat de monteur in Enschede was geweest op het adres waar wij na onze terugkomst (eind 2005) vanuit Griekenland 10 maanden hebben gewoond en er al sinds oktober 2006 niet meer wonen!!. De Ziggo rekeningen staan gewoon op ons adres in Goor en Annet heeft bij de aanvraag dat ook nog duidelijk aangegeven. Kortom wij hebben voorlopig nog geen vaste telefoon verbinding en moeten hier dus ook maar gaan wachten. Gelukkig hebben we daar veel ervaring mee.
  • Een positief punt is, dat onze inboedel juist vandaag weer in Goor is afgeleverd en Annet (en ik vanaf aanstaande vrijdag) weer in ons eigen bedje kunnen slapen.

Zo, dit is het voorlopig. Ik wens iedereen die nog op vakantie gaat, een heel fijne vakantie toe en wie weet, kom ik het komende weekend sommige van jullie nog wel tegen op het Goorse School en Volksfeest en anders tot over zo'n 4 of 5 weken via het volgende bericht vanuit Colombia.

Laughing

Reacties

Reacties

marion

Wij wensen jullie ook een fijne vakantie.

Groetjes,
Marion en Frans

Rob

Hoi Gerrit,

Via via kwam ik op jullie site terecht en heb met veel enthousiasme je verhalen over het expat leven gelezen. Wij zitten momenteel in Colombia, waar we aan het afsluiten zijn na een reis van een jaar. Wij vertrekken binnenkort naar Cartagena om daar nog een week of anderhalve week lekker te relaxen.
Zag ergens in een reisverhaal staan dat je een appartement hebt leegstaan waar je evt in kunt verblijven. Wij zijn druk aan het zoeken geweest om een relax app. te kunnen vinden in Cartagena om daar af te sluiten, maar alles is behoorlijk prijzig voor een beetje leuk iets. Hoor graag van je of het aanbod van het app. nog geld om hier tijdelijk in te verblijven. Vanaf ongeveer 15 juli tot max 25 juli.

Hoor graag van je.

Groetjes
Rob en Sanne
sbrekel@hotmail.com

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!