Annet-Gerrit-Potman.reismee.nl

Bericht Nr. 74 vanuit Colombia

Ik ga nog even verder met het verhaaltje waar ik de vorige week mee ben geëindigd, n.l. de reparatie van de door gefreesde waterleidingen in de vloer van ons huis in Goor. Ik heb de vorige week al gemeld, dat deze reparatie een beetje op de Colombiaanse werkwijze ging lijken. We, en dan m.n. Annet, zijn er achter gekomen, dat ik het woordje 'beetje' beter had kunnen weglaten want wat er fout kon gaan, ging ook fout. We zijn er nog niet helemaal achter, of de Wet van Murphy of inderdaad werken volgens de Colombiaanse methode hier debet aan is. Even een opsomming van wat er deze week t.a.v. het punt vloerverwarming nog meer fout ging:

  • Monteur kwam afgelopen maandag terug om het restant van de door gefreesde pijpen te repareren maar kwam er direct om half acht al achter dat hij het verkeerde briefje had gebruikt bij het bij elkaar rapen van de benodigde onderdelen. Hij kon meteen weer terug naar Ede om het juiste materiaal op te halen. In de loop van de dag had hij alles gerepareerd en kon de hoofdkraan weer open gedraaid worden zodat er weer water beschikbaar kwam en dat kwam er ook letterlijk want er bleek een lek onder bij de CV te zitten. Dus, de hoofdkraan kon weer dichtgedraaid worden. Dit lek viel volgens de monteur niet onder zijn verantwoordelijkheid en hij ging dat dus ook niet repareren. Gelukkig hebben wij een contract met de GEAS zodat die gebeld moesten worden.
  • De GEAS monteur was er snel en begon met de reparatie, die naar wat ik er op afstand van heb begrepen, wel degelijk was veroorzaakt door de monteur van het vloerverwarmingsbedrijf.
  • Intussen was broer Hendrik begonnen om de gefreesde sleuven weer dicht te maken en kwam er samen met Annet achter, dat, m.n. daar waar men de bestaande pijpen had door gefreesd, de nieuw aangebrachte pijpen net boven het vloeroppervlak uitstaken. Dit zou dus een probleem kunnen op leveren tijdens het weer terug leggen van het laminaat. In feite is al deze ellende veroorzaakt door dat de aannemer van ons huis indertijd in 2007 een te dunne afwerkvloer heeft aangebracht.
  • Ook met de toegezonden rekening ging het fout. De overheid heeft om de bouw te stimuleren, tijdelijk tot 1 juli a.s. een regeling gemaakt waarmee je maar 6% BTW hoeft te betalen over de arbeidskosten. Uiteraard willen wij daar graag ook van profiteren en hadden daarom aan het vloerverwarmingsbedrijf gevraagd om hier rekening mee te houden in hun factuur. Je raad het al, men had gewoon 19% BTW in rekening gebracht. Dus nu wachten we op een gecorrigeerde rekening.

Intussen is vandaag (zaterdag) het laminaat met hulp van de kinderen en enkele vrienden weer terug gelegd. Gelukkig hebben de te hoog liggende pijpen hierbij verder geen problemen opgeleverd.

Gisteren heb ik bericht gekregen, dat onze inboedel die nu al 2,5 weken in de haven staat op 26 mei a.s. op weg naar Nederland gaat. Het komt naar verwachting op 8 juni a.s. in Amsterdam aan waarna daar het inklaringsproces van start gaat. Dit gaat 10 tot 15 werkdagen kosten. Dit houd in, dat in het ongunstigste geval alles eind juni weer in Goor terug is. Ik kom 23 juni a.s. terug naar Nederland en kan dan mijn vakantie omzetten in een werkvakantie wat op zich niet erg is.

Zojuist kreeg ik de vraag van één van de mensen die hier in dit gebouw werken, of ik ook last wateroverlast had gehad. Gisteren was er blijkbaar op de veertiende verdieping lekkage geweest en men was bang, dat dit tot op de 10e verdieping waar ik woon was doorgelekt. Gelukkig was dat niet zo en hou ik mijn voeten droog.

Doordat er vorige week een aantal mensen van toeleveranciers zijn begonnen met hun werkzaamheden aan boord, had ik deze week een drukke week met veel vragen en begeleiding van die mensen. Op zich niet erg want daarvoor zit ik hier per slot van rekening in Colombia en de tijd vliegt daardoor voorbij. Vanavond moet ik weer iemand van het vliegveld ophalen zodat de groep weer wat groter word.

Reacties

Reacties

Pieter

Kun je dan ook eindelijk weer eens wat in huis doen. Nadat je er altijd onderuit komt is dit wel goed voor je maar het zal wel weer later worden met de meubels en dan ben je al weer weg.

Gerard en Martha

Hoi die Gerrit,

Nog steeds leuk om je mailtjes te lezen. En... wat betreft de wateroverlast hebben we hier niets van meegekregen. Nederland heeft ook water nodig. Het is n.l. al een behoorlijke tijd droog. Ze zeggen dat het minimaal 14 dagen flink moet regenen om het water weer op peil te krijgen. Groetjes Gerard en Martha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!