Annet-Gerrit-Potman.reismee.nl

Bericht Nr. 73 vanuit Colombia

Zo de eerste week alleen in Colombia zit er weer op. Doordat er nu eindelijk wat schot in het werk lijkt te komen, is deze week voorbij gevlogen. Verder had ik er maandag een baantje als taxi chauffeur bij. Ik ben die dag n.l. 3x naar het vliegveld geweest. Eerst 's middags om collega Ruud en zijn vrouw weg te brengen die voor een korte vakantie naar Nederland gingen, 's avonds om 7 uur twee Franse techneuten ophalen en later die avond nog een keer om collega Ana op te halen.

Naast dat het kleine regen seizoen lijkt te zijn begonnen met de laatste 2 dagen wat kleine buitjes waarbij toch alweer meteen straten blank staan, is hier verder deze week niet veel bijzonders voorgevallen of het moet het bekende wachten zijn. Sinds afgelopen donderdag heb ik plotseling geen internetverbinding meer. Gisteren heb ik daarvoor vanaf 5 uur tot half zeven op een monteur gewacht die uiteindelijk niet kwam opdagen omdat zijn werkdag er op zat. Via Maria Eugenia (makelaar) is nu een nieuwe afspraak voor vandaag om 11 uur gemaakt, uiteindelijk kwamen ze om half één met z'n tweeën en was het dus weer anderhalf wachten. Na 2 uur zoeken en proberen (dus 4 manuren arbeid) is het resultaat, dat ik weer internet verbinding heb zodat ik dit bericht kan versturen.

Ondanks dat er hier dus geen al teveel schokkende dingen zijn gebeurt, is dat wel in Goor gebeurd. Afgelopen woensdag zou men daar in ons huis vloerverwarming aanleggen. Daarvoor worden er sleuven van 16 mm diep in de afdekvloer gefreesd waar dan later de slangen voor de vloerverwarming ingelegd worden. Omdat de normale dikte van een afwerkvloer ca. 5 cm is komen deze slangen dus boven de ook in de afdekvloer aanwezige overige warm- en koud waterpijpen en kabels te liggen zonder dat ze elkaar raken. Helaas bleek in ons huis de afwerkvloer maar ca. 2,5 cm dik te zijn met als gevolg, dat er op 22 plaatsen door de aanwezige waterpijpen is gefreesd en ook de coaxkabel voor de TV moest het ontgelden. Door snel de hoofdkraan dicht te draaien, kon het ontstaan van een inpandig zwembad worden voorkomen. Gelukkig is het betreffende bedrijf hiervoor verzekerd en zorgen zij voor reparatie van de door gefreesde pijpen (kabels e.d. is echter voor eigen rekening, Arie heeft intussen een nieuwe kabel kunnen trekken, zodat de TV weer gebruikt kan worden). De reparatie lijkt echter een beetje op de Colombiaanse werkwijze te gaan lijken. Men had niet het juiste reparatie materiaal bij de hand en men zou donderdag of vrijdag terug komen. Voor Annet werd het dus wachten in een huis waar geen water meer uit de kraan kwam en waar dus ook niet gedoucht kon worden. Uiteindelijk vrijdagmorgen kwam men de zaak repareren, maar wat bleek, men had zich vergist in het tellen van het aantal plekken waar gerepareerd moest worden en men had dus te weinig koppelingen meegebracht. Maandag komen ze weer terug. Voor Annet blijft het dus de eerste week in Nederland behelpen en gaat ze verder met hetgeen zij hier in Colombia ook heeft gedaan, n.l. WACHTEN! Gelukkig kan ze bij de buren terecht voor douchen en bij de kinderen en vrienden als ze de zooi even zat is.

karin

het is ook beter om langzaam af te bouwen...van Colombia naar Goor in 1x is ook niet goed voor het lichaam;)

Gerrit

Karin, je hebt helemaal gelijk.

joke

gerrit wat een geduld heeft dat vrouwtje van jou.en wat een pech deze week.maar ze gaat een nieuwe week in hoop dat nu alles goed gaat.gr gerrit joke

Gerrit

Ja Joke, Colombia is een heel goede leerschool geweest in het verkrijgen van geduld en wachten. Als je nog mensen kent, die daar ook problemen mee hebben, stuur ze dan maar hier naar toe. Binnen een half jaar ken je ze t.a.v. deze punten niet meer terug.