Annet-Gerrit-Potman.reismee.nl

Bericht Nr. 70 vanuit Colombia

Allereerst willen wij jullie allen heel fijne Paasdagen toewensen.

Ook hier merken wij dat Pasen in aantocht is. Zoals vorige week al gemeld, zijn hier Witte Donderdag en Goede Vrijdag vrije dagen voor de meeste mensen. (Paasmaandag kent men hier niet, dat is een gewone werkdag). Maar zoals met veel vrije dagen hier in Colombia word er op die dagen toch door veel mensen normaal doorgewerkt onder noemer geen werk, geen geld. Ook voor mij waren het deze keer geen vrije dagen en dat niet onder de noemer geen werk geen geld. Gelukkig is het voor ons Nederlanders (en in vele andere landen) beter geregeld. De reden dat ik aan de bak moest, waren wat onvoorziene omstandigheden waarover ik verder niet in detail treed.

Dat Pasen in aantocht is, kunnen we ook op straat en de stranden zien. De Colombiaanse scholen zijn deze week gesloten waardoor heel veel mensen naar Cartagena gekomen zijn voor een korte vakantie. Waar normaal onze auto nu al zo'n jaar helemaal alleen op parkeerdek 3 staat waar ruimte is voor zo'n 20 auto's, staan er nu plotseling wel 5 auto's om die van ons heen. Nog geen geweldig aantal, maar toch veel meer dan normaal. Restaurant Carbon de Palo, waar we wekelijks met de hier aanwezige groep collega's gaan eten, was deze week door de vele toeristen zo afgeladen vol dat er voor ons (8 personen) buiten niet direct een plaats was. Maar omdat we daar vaste gast zijn, werd een andere groep gasten die buiten al aan tafel zat, vriendelijk doch dringend door de eigenaar verzocht om hun diner binnen voor te zetten zodat er buiten voor ons een tafel voor 8 personen vrij kwam. Dat het druk was, bleek even later ook toen de ketting voor de ingang ging en er pas weer gasten werden toegelaten nadat er anderen waren vertrokken. We zijn ook altijd gewent om het etentje met een kop koffie met Baileys af te sluiten. De Baileys was echter op, maar geen nood, Mario de bedrijfsleider snelde naar de tegenoverliggende supermarkt, die dag en nacht open is en kwam even later triomfantelijk terug met een volle fles Baileys zodat wij het etentje op gepaste wijze konden afsluiten.

Verder heb ik deze week het huurcontract voor mijn nieuwe appartement getekend en hopen daar woensdag a.s. de sleutel van in ontvangst te kunnen nemen.

Ook heeft mijn werkgever, nadat er door twee Colombiaanse verhuisbedrijven een offerte is gemaakt, opdracht gegeven aan één van die twee bedrijven. We gaan er van uit, dat volgende week word begonnen met het inpakken van onze huisraad. Zelf zijn we begonnen om een selectie te maken van hetgeen terug moet en wat er mee moet naar het andere appartement. Annet heeft onze kledingkasten al behoorlijk uitgeruimd en alles wat daar uit kwam, meegegeven aan Liliana (onze hulp). Zij was er erg blij mee en het kan dus zo maar zijn dat we een keer Colombianen in onze kleren zien rondlopen. Daarnaast heeft Liliana vanaf deze week er wat nieuwe appartementen bij gekregen om schoon te maken want er zijn een aantal collega's bijgekomen die hier ook appartementen in hetzelfde gebouw hebben gehuurd. We zitten er dan ook sterk aan te denken om de huidige naam van het gebouw 'Terrazas del Mar' te wijzigen in een naam die een meer directere relatie met de naam van onze werkgever heeft. Als we een nieuwe naam hebben, kom ik er op terug.

Nogmaals fijne Paasdagen gewenst.

anita de wilde

Jullie ook hele fijne paasdagen!! Wij vieren dit hier ook op gepaste wijze... namelijk wel met een paasmaandag dus lekker een extra daje vrij!!
Vandaag zijn we lekker met ons 2-tjes thuis en morgen gaan we samen met Gerrit en Joke bij Ineke en Herman brunchen!! Heerlijk met dit weer... 26 graden helemaal top dus!! Nog even en jullie kunnen ook weer aan al die Hollandse tradities deelnemen... heerlijk toch!!
Liefs uit Goarrr...

Alice Hulsebos

Hoi Annet & Gerrit,

Fijne paasdagen. Heerlijke paasdagen in Nederland met véél zon, kunnen we lekker opladen. Wij zijn een beetje aan het voorbruinen voor onze korte vakantie naar Turkije. Veel succes met het inpakken en ompakken van jullie huisraad. Tot gauw en dan maar weer eens een borreltje drinken met elkaar!!!!