Annet-Gerrit-Potman.reismee.nl

Bericht Nr. 68 vanuit Colombia

Dit is voor de komende paar weken voorlopig even het laatste berichtje vanuit Colombia omdat we donderdag a.s. voor 12 dagen naar Nederland gaan i.v.m. met een korte vakantie waarin een drietal speciale verjaardagen vallen waar we graag bij willen zijn. We komen op 1 april a.s. (en dat is geen grap) in Nederland aan en vertrekken weer op 12 april a.s.

Voor de rest is deze week rustig verlopen, zonder dat er noemenswaardige zaken zijn voorgevallen of het moet zijn, dat mijn werkgever mij toestemming heeft gegeven om het huurcontract voor een kleiner appartement (waar ik vorige week al even over heb geschreven) te mogen ondertekenen. Dit houdt dan ook meteen in, dat ik bezig ben gegaan met het opzeggen van het huidige huurcontract dat nog t.e.m. september doorloopt. Omdat onze inventaris uiterlijk eind april word ingepakt en verstuurd, betekend dit dat dit appartement tot eind september leeg komt te staan. Als er nog iemand is, die tijdelijke woonruimte zoekt in Cartagena, kan die zich melden. Je moet dan wel zelf je eigen luchtbedje en andere noodzakelijke zaken meebrengen om het verblijf in dit appartement wat aangenamer te maken.

Het lijkt er op, dat het regen seizoen ook weer in aantocht is. De laatste dagen is het steeds meer bewolkt geworden en neemt de wind ook gelukkig in kracht af. Doordat hier niets is geïsoleerd en er kieren tussen het kozijn van de schuifpui en overige ramen en deuren zitten, loeit in de wintermaanden hier de wind dwars door het appartement. Na een tijdje begint dat aardig te vervelen en in die periode kun je ook niet even lekker op het balkon zitten. Gisteravond hebben we de eerste onweersbui van dit nieuwe seizoen gehad. Bij één van die donderklappen viel met een enorme knal de stroom uit en zat de stad inclusief het terras waar we onder een overkapping zaten in het donker. Na een paar minuten zag je dat er weer stroom op de bovengrondse kabels kwam want in de hier letterlijk aanwezige kabel knooppunten zag je complete vonkenregens ontstaan. Na een tijdje verdwenen die van zelf weer en ging hierna langzaamaan alle verlichting weer aan en was het probleem voorbij.

P.S. Hier liggen alle elektrische en overige kabels bovengronds en die komen soms in een enorme kluwen van kabels bij elkaar aan een lantaarn paal en vormen daar dan letterlijk een echt 'knooppunt'.

anita de wilde

Fijne reis naar Nederland en we zullen elkaar in die tijd vast wel zien!!
Fijn weekend en tot gauw!!

Djoke

Goede reis en veel plezier in Nederland, je komt toch in mei zelf weer hier.
Wij gan naar La Palma dinsdag.

groetjes Djoek

Janneke en Harry

Fijne reis naar Nederland. Als het uit kkomt de "koffie staat altijd klaar". Hier is de lente begonnen, dus kan je fff genieten!!! Groetje Gerrs van Janneke en Harry