Annet-Gerrit-Potman.reismee.nl

Bericht Nr. 62 vanuit Colombia

We hebben het al vele malen ervaren, zowel prive als op het werk, dat het voor een Colombiaan moeilijk is om zich aan een afspraak te houden. Zo kwam de makelaar pas afgelopen dinsdag pas terug met een telefoontje over de te bezichtigen appartementen. Deze bezichtiging is uiteindelijk afgelopen donderdag pas geweest, dus bijna een week later dan oorspronkelijk de bedoeling was. Ik ben echter niet mee geweest omdat ik (je gelooft het bijna niet), nogal druk was op het werk. Cees is nu alleen geweest en heeft een paar mooie appartementen gezien en daar foto's van gemaakt zodat ik ook er een beeld van heb gekregen. Omdat wij nog een dak boven ons hoofd hebben, is er voor mij niet zo'n haast geboden om iets anders te vinden. Dus voor mij krijgt dat nog een vervolg.

Verder is het deze week wat rustig geweest, totdat ik vrijdagmorgen opstond om te gaan douchen. Toen bleek dat we geen water hadden. Er kwam zelfs geen druppel uit om de tanden te kunnen poetsen of om mij te scheren. Ik ben gelijk maar naar de lobby gegaan om navraag te doen. Daar kreeg ik te horen, dat er ergens in het gebouw een probleem was wat zo 1,2,3 niet was op te lossen. Bij de lobby hebben ze voor de sier een bak met water staan waar een fonteintje in staat. Ik ben er maar op de knieën bij gaan liggen en heb daar maar de slaap uit mijn ogen gewassen. Daarna ben ik maar ongeschoren en ongewassen naar mijn werk gegaan. Ik heb iedereen wel gewaarschuwd, dat als ze iets roken, dat misschien wel van mijn ongewassen lichaam af kwam. Annet heeft zich later gewassen door de punt van het washandje nat te maken met een heel klein beetje water wat nog bij haar op het nachtkastje stond. Later op de morgen kwamen ze Annet vragen of ze nog water nodig had. Het antwoord was natuurlijk ja en zij heeft ze een paar emmers meegegeven die ze later gevuld weer terug brachten. Dat water was echter zo vies van kleur, dat je alleen maar voor het doorspoelen van de WC kon gebruiken. Op weg naar huis voor het middag eten, heb ik eerst maar een paar flessen water gekocht in een supermarkt. Toen ik daar mee thuis kwam, was het niet meer nodig omdat er net weer water uit de kraan kwam. Dit was echter alleen maar koud water en daar hebben we ons maar mee gedoucht zodat we er weer wat fris en fruitig uitzagen en roken. Later op de middag kregen we brief bezorgd, waarin stond dat dit probleem met de watervoorziening er was en dat men voorlopig de watertanks die hier ergens in het gebouw staan zou gaan bijvullen vanuit een tank auto. Vanmorgen was alles weer goed en konden we ons douchen met warm water.

Gisteravond zijn wij zoals te doen gebruikelijk op vrijdag uit eten geweest met de hier aanwezige Thales collega's. Deze groep word steeds meer internationaler met Nederlanders, Koreaanse vrouw van collega Ruud en twee Fransen. Over een tijdje word deze groep aangevuld met een aantal Grieken en een Spaanse Thales collega. Na het eten hadden we samen het plan om nog even ergens een drankje te pakken. Uiteindelijk zijn we in een discotheek beland en waren vanmorgen vroeg om half vier weer thuis. Gelukkig konden we lekker uitslapen en dat hebben we dan ook maar gedaan tot 12 uur ‘s middags.

Nadat we wat boodschappen hadden gedaan in winkelcentrum Caribe Plaza, kwamen we terug bij ons appartement en daar bleken heel veel mensen op stoelen langs de 2e straat te zitten met gigantisch veel verschillende soorten keiharde muziek die vanuit de vele geparkeerde auto's kwamen. Navraag leerde, dat men zat te wachten op een optocht met paarden t.g.v. het 200 jaar bestaan van Cartagena op vrijdag 4 februari. Uiteindelijk begon die optocht zo rond drie uur en heeft tot zeker zes uur geduurd. De stoet bestond louter uit door paarden getrokken koetsen en ruiters te paard. We schatten, dat wel zo'n duizend paarden meededen. Voor de ingewijden onder ons, de jaarlijkse Goorse Paardenmarkt in december is er niets bij.

Een heel klein deel van de vele paarden die meeliepen.

Direct achter de optocht liepen straatvegers mee die alle uitwerpselen direct op ruimden.

Door deze optocht liep al het overige verkeer behoorlijk vast. Zelfs nu (20.30 uur) terwijl ik dit stukje schrijf, staat er nog zover we kunnen kijken een langzaam rijdende en stilstaande file die maar moeizaam oplost.

Reacties

Reacties

Peter en Mirije

Tot half 4 in de disco.. 't is wat! hoe ouder hoe gekker zeggen ze wel eens;)

Groetjes!

henk en elly

Dat moet toch wel wat gewwest zijn die disco!!!!!!!
Was er ook schuim of zat dat nu weer in een glas?
en inderdaad hoe ouder hoe gekker en later.

Gelukkig was je wel gedoucht anders waren jullie echt wel de toegang ontzegt. groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!