Annet-Gerrit-Potman.reismee.nl

Bericht Nr. 60 vanuit Colombia

Zo, wij zijn weer terug in Cartagena en gaan verder met het schrijven van korte stukjes over hetgene wij hier zoal meemaken. Maar voordat we dat doen, willen wij al diegenen die wij niet persoonlijk hebben gesproken, bij deze nog een voorspoedig en gezond 2011 toewensen.

Allereerst willen we nog even terug komen op de kerstactie om speelgoed en kleding voor kansarme Colombiaanse kinderen te kopen zoals ons dat vlak voor de kerst door onze hulp werd gevraagd. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat wij samen met onze hulp en haar vriendin deze cadeautjes zouden gaan kopen. Maar zoals het er tegenwoordig overal aan toe gaat, was het maken van een afspraak nogal moeilijk want ook hier is iedereen blijkbaar druk, druk....Uiteindelijk is Annet samen met onze hulp en haar zoon op pad geweest en dat was voor Annet een aparte ervaring want binnen 3 kwartier waren alle cadeaus gekocht en in grote vuilniszakken gestopt. Er werd gewoon van alles en nog wat uit de stellingen gehaald, terwijl een winkelmeisje er met een telmachine bij stond om te kijken of het totaal bedrag binnen het budget bleef.

Rechts onze (tijdelijke) hulp Gloria met een winkelmeisje

Keuze genoeg!

De vuilniszakken worden gevuld.

Moeder en zoon zijn de cadeaus aan het uitzoeken.

Wij hebben later nog een bedankje van hen ontvangen waarin ook gezegd werd dat de kinderen er erg blij mee waren. Bij deze willen we nogmaals een ieder die een bijdrage heeft geleverd, hiervoor namens de kinderen bedanken.

Zo nu over naar onze vakantie in Nederland. Wij zijn kerstmiddag in Nederland aangekomen en werden meteen met de neus in de sneeuw gedrukt, want m.n. in het zuiden en oosten van het land had het die dag behoorlijk gesneeuwd. Gelukkig voor ons waren de wegen goed begaanbaar en waren wij rond twee uur ‘s middags al in Twente en hebben eerst een bezoek aan mijn moeder gebracht waarna we zijn doorgereden naar Goor waar onze winterspullen in opslag lagen bij Ans en Arie. Gezien het temperatuur verschil tussen Cartagena (+30) en Twente (-5) konden wij die kleding heel goed gebruiken. De kerstdagen en de jaarwisseling hebben we in Enschede bij Tineke, Pieter en Lotte doorgebracht samen met Karin en wat vrienden.

Op 7 januari zijn we met 10 volwassenen en kleindochter Lotte naar Schruns in Oostenrijk vertrokken voor een weekje wintersport. Ondanks dat wintersport erg leuk blijft, hadden we deze keer nogal mensen met klachten die niet altijd direct met de wintersport hadden te maken. Onderstaand een overzicht van de klachten:

• Gerrit: Direct op de eerste afdaling een val gemaakt maar dankzij een net daarvoor aangeschafte ski helm liep dit in eerste instantie goed af, totdat Annet ontdekte dat ik behoorlijk bloedde. Het bleek, dat mijn aangezicht was beschadigd, met andere woorden, ik had het vel van de neus. Verder viel et allemaal wel mee.
  • Karin: Bij val gekneusde ringvinger en grote blauwe plek op het bovenbeen opgelopen.
  • Arie: dag niet geskied i.v.m. buikgriep.
  • Annet: Zware rib kneuzing opgelopen bij een val.
  • Ans: moest uitwijken voor Lotte en is daarbij op de portemonnee gevallen die in haar borstzak zat.
  • Pieter: buikgriep.
  • Sits: buikgriep.
  • Sander: buikgriep.
  • Tineke: zere enkel
  • Erik: maagklachten na overvloedige maaltijd

Ondanks al deze ongemakken hebben we een erg leuke vakantie gehad.

Lotte voor de eerste keer op ski's.

Lotte op weg naar haar eerste 'afdaling'

....en daar gaat ze...

Op 20 januari zijn we weer naar Cartagena vertrokken. Voor Annet was dat redelijk zwaar door haar kneuzing maar uiteindelijk zijn we weer goed in Cartagena aangekomen.

Om zo snel mogelijk van de jetlag af te zijn, wilde ik vrijdagmorgen direct weer op de normale tijd beginnen om daarmee weer zo snel mogelijk in het normale ritme te komen. Toen ik echter de auto wilde starten gaf die niet thuis. Mijn eerste conclusie was, dat de accu leeg was. Omdat de Honda dealer hier vlak bij zit, ben ik daar naar toegelopen en heb gevraagd of er iemand met een nieuwe accu mee kon gaan naar onze auto. Dat was geen probleem en de accu werd vervangen. Helaas wilde de auto nog niet starten en het leek of deze nieuwe accu ook leeg was. Toen ik vertelde dat de auto de afgelopen vier weken niet was gebruikt, was het voor de monteur snel duidelijk dat de startmotor het probleem was. Deze bleek vast te zitten t.g.v. de vele keren dat je hier met de auto door het zoute zeewater rijdt. Nadat hij wat extra gereedschap en een anti corrosie middel had opgehaald, was het euvel snel verholpen. De nieuw accu heeft hij gewoon laten zitten. Omdat ik gedurende 2,5 jaar volledige garantie op alle onderhoud en onderdelen heb, werd alles (voor mij) gratis verholpen.

Verder hebben we deze week onze beslissing bekend gemaakt, dat Annet in juni a.s. definitief terugkeert naar Nederland en weer in ons huis in Goor gaat wonen. Ik zelf blijf voorlopig in Colombia om verder aan het project te werken maar zal regelmatig voor één of meerdere weken terug gaan naar Nederland. We gaan dus vanaf juni een tijd 'gescheiden van tafel en bed leven'.

Karin Weerkamp

Hallo Annet en Gerrit,

Nou, ook jullie natuurlijk nog de beste wensen voor 2011.
Zo te lezen hebben jullie alweer van alles meegemaakt.
Fijn dat de kinderen blij waren met alle kado's die jullie hebben gekocht!
Hier alles goed. Ook hier gebeurt het een en ander,hahahha. Onze oudste May gaat samenwonen in Lochem. 1 febr. krijgen ze de sleutel en kunnen we/ze aan het werk.
Verder gaat alles z'n gangetje.
Annet komt dus weer terug in Goor. Was het toch niet helemaal naar je zin?? Kan me er iets bij voorstellen...

De groeten uit een grijs en miezerig Goor.

xx Karin

Anita

Goeiemorgen Annet en Gerrit...
Fijn om te horen dat jullie terugreis goed is verlopen... ondanks Annet's gekneusde rib!!
Ook het bericht dat Annet in Juni terugkomt in ons straatje... werd door velen en dus ook door mij eigenlijk wel verwacht... vind eigenlijk nog dat ze het lang vol heeft gehouden!!
Dat jij Gerrit straks gescheidden van Annet daar achterblijft is natuurlijk minder... maar wat nodig is... is nodig.
Wij als trouwe Korhoenders zullen Annet bij terugkomst goed opvangen en een beetje op haar letten zodat jij met een gerust hart in Colombia te werk kunt gaan!
We wensen jullie voor nu een fijne Zondag en tot horens...

liefs en xxx-jes Anita en Jan

Peter en Mirije

Hallo Gerrit en Annet!

Wat een gereis de afgelopen tijd, maar erg leuk natuurlijk om het gezin weer even compleet te hebben. Wel pech dat er zoveel ongemakken opgelopen zijn.
Verder ook wel een grote beslissing dat annet definitief alleen terug komt. Maar als jullie er beide achter staan, komt dat vast goed!

Groetjes,
Peter en Mirije

Alice

Hallo Annet en Gerrit,

Jullie ook nog een héél gelukkig en gezond 2011.
Fijn dat jullie ondanks de kleine ongelukjes een fijne vakantie hebben gehad. Geniet nog ff van de tijd dat je in Colombia bent Annet en heel leuk dat je weer terug komt in de straat. Wel een moeilijke beslissing denk ik om de knoop dan definitief door te hakken. Voor Gerrit misschien nog wel het zwaarste. Nou we zullen je heir weer met open armen ontvangen hoor Annet.

Groetjes en tot gauw, ook van de mannen aan deze kant.

Gerard en Martha

Hallo Gerrit en Annet,

Annet we hebben gelezen dat jij weer naar Goor komt in juni? Volgens ons wordt je daar met open armen ontvangen. Toch zal het een moeilijke beslissing zijn geweest. Blijf je nog wel door gaan met deze site Gerrit? Groetjes van Gerard en Martha