Annet-Gerrit-Potman.reismee.nl

Bericht nr. 56 vanuit Colombia

Zo, het is weer rustig in de stad. Het Miss Colombia gebeuren en alles wat daar verder bij hoort, is weer vertrokken.

Ook Ans & Arie zijn weer terug naar het koude Goor. Gelukkig voor hen zijn zij qua gezondheid weer vertrokken zoals ze zijn gekomen, n.l. zonder lichamelijke ongemakken. Alle ziekteverschijnselen hebben ze achtergelaten. We hadden ze afgelopen donderdag nog maar nauwelijks op het vliegveld achter gelaten of het onweer barstte los en wel in zo'n mate, dat zij uiteindelijk met een vertraging van een uur richting Panama zijn vertrokken. Een deel van die vertraging kwam mede doordat President Santos weer eens in Cartagena aan kwam en dan moet alles daar voor wijken, zelfs vertrekkende vliegtuigen worden tegengehouden tot dat hij is gearriveerd. Ja, men heeft wat voor die man over. Door deze vertraging hadden ze maar 45 minuten over om in Panama over te stappen in het KLM toestel naar Amsterdam. Normaal gesproken is dat natuurlijk lang genoeg, maar je weet in de Zuid-Amerikaanse landen op voorhand maar nooit of dit voldoende is i.v.m. de steeds maar weer veranderende regeltjes. Maar goed ze zijn goed aangekomen in Goor, weliswaar met nog een vertraging omdat er blijkbaar iets met een rook producerende trein in de Schiphol tunnel aan de hand was.

T.a.v. het hoge water, word het wat eentonig. We dachten dat we alles al eens hadden gezien, maar juist vanmorgen zijn we weer eens in een gigantische tropische onweersbui terecht gekomen. Een bui van die omvang hadden wij nog niet eerder meegemaakt. Binnen een uur stonden zowat alle straten weer blank waarbij op sommige plaatsen het water zeker een halve meter hoog stond. Soms gingen we tot aan de grill door het water maar gelukkig staat onze Honda hoog op zijn pootjes en zijn onze 'pootjes' droog gebleven. We hadden geen foto toestel bij ons, dus deze keer geen plaatjes.

Gerard en Martha

Hoi Gerrit en Annet,

Wij lopen hier ondertussen weer met de sneeuwlaarzen aan, maar jullie mogen daar wel een paar lieslaarzen aanschaffen met al dat water.
Groetjes vanuit een wit Borne.