Annet-Gerrit-Potman.reismee.nl

Bericht Nr. 52 vanuit Colombia

Deze week zouden we rustig beginnen, maar dat pakte zaterdag al weer anders uit. Via Thales hadden wij geoord, dat er twee Duitsers op weg naar Cartagena waren i.v.m. een bezoek dat zij de daar opvolgende maandag aan de Marine Basis zouden brengen met als doel zich als bedrijf te presenteren en daarmee hopelijk een bepaalde opdracht binnen te slepen. Ruud en ik kregen het verzoek om deze mensen zaterdagavond te ontmoeten en hen alvast uit te leggen wat onze ervaringen in de omgang met Colombiaanse Marine mensen zijn. Dit hebben wij uiteraard gedaan bij een etentje waarbij uiteraard ook Annet en Sugi niet mochten ontbreken. Het werd een gezellige avond waarbij de alcoholhoudende drankjes deze keer in plastic bekers geserveerd werden omdat er weer eens een alcohol vrije dag was, nu i.v.m. een conferentie van alle Zuid Amerikaanse presidenten hier in Cartagena. Het mocht de pret niet drukken en wij hebben hen aanboden om hen zondag iets van Cartagena en zijn omgeving te laten zien.

Zondag zijn Annet en ik met hen eerst naar het klooster van de Popa geweest zodat zij op 150 meter hoogte konden genieten van het uitzicht over Cartagena. Wij hebben daar al eens in één van onze vorige mailtjes over verteld. Na een stop bij een straat restaurantje voor de lunch zijn we doorgereden naar de intussen bekende vulkaan Totumo waar ze konden genieten van het modderbad. Omdat het bij aankomst behoorlijk begon te regenen, besloten Annet en ik om er deze keer maar niet in te gaan. Dit bleek achteraf een heel verkeerde beslissing te zijn. Wij gingen met onze kleren aan mee naar boven om foto's van onze Duitse vrienden te maken maar door de intussen hevige regen, zaten wij binnen de kortste keren onder de modder en waren door nat. Gelukkig blijft hier ook tijdens de regen de temperatuur zo rond de 30 0C, zodat we het niet koud hadden. We zagen er niet uit maar daar heb je dan weer douches en wasautomaten voor om alles schoon te krijgen.

I.v.m. de al eerder genoemde conferentie van Zuid Amerikaanse Presidenten, was er op de marine basis een groot deel van de parkeerplaats afgezet en daarom moest ik mijn auto op een andere plek parkeren waar geen borden stonden dat dat niet mocht. Toen ik 's middags echter bij de auto kwam, was er blijkbaar toch parkeer controle geweest en had ik een waarschuwing te pakken in de vorm van een sticker op de voorruit.

Waarschuwingssticker voor fout parkeren

Ik heb de sticker gewoon weer verwijderd en verder gegaan met mijn werk. De volgende morgen was nog steeds alles afgezet en heb de auto op een plek geparkeerd waar al twee auto's stonden. Nadat ik 's morgens terug kwam van een bezoek aan één van de fregatten, bleek, dat ik weer een waarschuwing had gekregen. Ook één van die andere auto's had zo'n sticker en de derde had niets. Ik weet niet, of hij vriendjes met de parkeerwacht is of dat de stickers op waren!! Ik heb later nog nagevraagd, wat ik hier mee aan moest en wanneer mijn parkeervergunning ingetrokken zou worden. Het antwoord was, dat men het eigenlijk niet wist en dat ik misschien wel 20 stickers kan scoren voordat er echt maatregelen genomen gaan worden. Ik zal het er maar niet op laten aankomen en parkeer de auto gewoon op de plek waar al veel meer auto's staan en dat is ook precies op de plek, waar ik de tweede waarschuwing heb gekregen. Ik moet daar wel parkeren omdat er verder nergens ruimte is.

Verder is het deze week rustig geweest met uitzondering van onderstaande zaken waar wij jullie niet al teveel mee lastig willen vallen:

  • Wij nog steeds zitten te wachten op een foto van de elektriciteitsmeter die blijkbaar ergens in de liftschacht op 140 meter hoogte zit.
  • Het verhaal met de hoge elektriciteitsrekening nog niet is opgelost.
  • De pas gerepareerde airco in onze slaapkamer er weer de geest aan dreigt te geven.
  • De airco in de woonkamer ook op zijn laatste pootjes loopt.
  • Eén van de toiletten verstopt zit en er al 3x naar is gekeken zonder resultaat. Gelukkig hebben we nog vier andere toiletten, dus we zitten voorlopig nog niet zonder.

Dit was het zo'n beetje voor deze week. Vanaf aanstaande vrijdag krijgen we weer visite over de vloer want Ans & Arie Koster komen dan deze kant op en kunnen wij eindelijk eens weer een potje Canasta spelen.

Reacties

Reacties

pierre en marion

Het blijft spannend bij jullie iedere keer is er wat aan de hand.
Geduld is een mooie eigenschap het wordt bij jullie wel goed getest.
Nog enkele dagen en jullie kunnen weer lekker bijbuurten met Ans en Arie
Veel groetjes

Mirije en Peter

We hebben jullie bericht ontvangen!
ben benieuwd hoeveel stickers je nog krijgt..

Groetjes

henk en elly

Blij dat er ook wel eens een rustige week is, de komende weken zullen wel weer erg druk worden metde fam. koster over de vloer.
Hopelijk valt de airco niet verder uit anders is het wel puffe!!!!!!!!!!!
Groetjes

karin

alcohol verdoofd de pijn....ook de warmte????

Tineke

mmm alcohol vrije dag, wat is dan het verschil dat je het in een plasticbeker krijgt. De alcohol wordt er niet minder van toch....hahaha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!