Annet-Gerrit-Potman.reismee.nl

Bericht Nr. 51 vanuit Colombia

Hoi,

Vanaf nu gaan we onze belevenissen hier in Cartagena alleen nog maar publiceren op onze Reismee site.

Voor het afgelopen weekend hadden wij (Ruud, Sugi, Annet en ik) een aantal dingen gepland die we samen met een drietal ook hier aanwezige Thales collega's hadden willen ondernemen. We hadden n.l. weer eens een lang weekend omdat afgelopen maandag werd herdacht, (want van vieren kun je hier niet spreken), dat Columbus hier tig eeuwen geleden aan land is gekomen. Helaas is er van onze plannen niet veel terecht gekomen. Zondag zouden wij ons bij Ruud en Sugi eerst een aantal uren rond het zwembad en de sauna gaan vermaken en daarna zouden we uit eten gaan om alsnog mijn 40 jarig dienst jubileum van afgelopen juli nog te vieren. In Nederland hadden we dat al afgelopen juli gedaan samen met de naaste familie en vrienden. Helaas kreeg Sugi zulke heftige buikklachten dat Ruud rond 4 uur met haar naar het ziekenhuis is gegaan. Het bleek om een darmverstopping te gaan. Maar zoals met alles hier, kostte het hun de nodige uren wachten in het ziekenhuis voor ze weer naar huis mochten. Uiteindelijk rond 9 's avonds waren ze weer terug. Gelukkig is ze hierna snel weer opgeknapt. Het geplande diner hadden we intussen al ge-cancelled. Met de overgebleven collega's zijn we toen maar wezen eten op het Plaza Santa Domingo, waar we bijna kind aan huis zijn.

Voor de maandag hadden we een bezoek aan het eiland Baru gepland om daar te gaan zwemmen en snorkelen. Dit is het eiland waar wij een aantal weken geleden ook zijn geweest (zie mail nr. 43 van 28-08-2010). Helaas viel dit bezoek letterlijk in het water omdat het die maandag behoorlijk aan het regenen was. Zo is dus ons 'geplande' weekend heel anders verlopen dan we bedacht hadden.

Woensdag zijn we alsnog met de gehele groep uit eten geweest en daarmee mijn 40 jarig dienst jubileum gevierd. Het was erg lekker en gezellig.

Toen wij 's avonds laat thuis kwamen, lag er een brief van ElectriCaribe bij de receptie van ons appartementengebouw. Het bleek een vervolg te zijn op de zeer hoge elektriciteit rekening (omgerekende bijna € 4800,-) die wij sinds begin september van hen ontvangen. Er werden in die brief weer andere getallen gemeld t.a.v. de door ons verbruikte kilowatts. Verder stond er in, dat ik naar hun kantoor moest komen. Omdat ik niet alleen wilde gaan, ben ik eerst naar het makelaarskantoor geweest en heb hun de brief laten lezen. Gelukkig liep daar de huisadvocaat rond en die heeft die brief bekeken. Hij gaf aan, dat dit probleem door de eigenaresse van ons appartement moest worden opgelost en niet door ons. Daarop ben ik nog even naar de administratie van ons gebouw gegaan en opnieuw gevraagd waar onze elektriciteitsmeter was geplaatst. Na enig zoekwerk in allerlei papieren kwam zij met de opmerking dat er voor ons appartement geen meter was geplaatst. Op mijn vraag hoe ElectriCaribe dan kan weten hoeveel kilowatt ik per maand verbruik, wist zij geen antwoord. 's Middags ben ik samen met Veronica (van het makelaarskantoor) naar ElectriCaribe geweest en na een uur wachten, moest ik een brief onder tekenen waarin stond, dat wij de brief van die avond daarvoor in ontvangst hadden genomen. Tevens kregen wij te horen dat de makelaar weer opnieuw een brief moest schrijven om van het probleem af te komen. Volgens ons gaat hier nu het motto op van 'hoe hou ik een ander aan het werk'!!! Het resultaat voor ons is echter, dat we verder gaan met hetgene wat wij toch al deden, n.l. WACHTEN.

Terug bij het makelaarskantoor kwam iemand met de opmerking, dat er wel degelijk een elektriciteit meter aanwezig zou zijn. Ze zouden het mij wel aanwijzen. Een paar uur later, kwamen ze twee man en één vrouw (Veronica) sterk om te zoeken. Het resultaat was, dat ze na 15 minuten zoeken, de meter niet konden vinden. Een half uur later kwam Veronica ons vol trots vertellen dat zij wist waar de meter geplaatst was. Ik mocht daar zelf echter niet naar toe want de meter zou in de liftschacht op ca. 140 meter!! hoogte gemonteerd zitten. Veronica gaat nu op mijn verzoek regelen dat iemand van ElectriCaribe in de liftschacht omhoog klimt en daar een foto van die meter maakt, zodat wij kunnen zien wat ons verbruik is. Het blijft natuurlijk weer afwachten hoelang wij op die foto moeten wachten. Er komt dus nog wel weer een keer vervolg op.

P.S.

Op het tabblad Video's staat een kort filmpje dat Annet heeft gemaakt van vissende vogels tussen de zwemmers in de Caribische Zee. Wi weten niet van welk merk en type dezevogels dit zijn, dus als iemand het weet, laat het dan even weten.

alfred en stephanie Geertsma

Wat een verhaal....de elekticiteitsmeter op 140 meter hoogte?????. Wij zijn dan benieuwd waar jullie gas en watermeter zit, op 25 meter diepte??? Dit is toch om gek van te worden! Jullie maken toch wat mee daar in Colombia, wij lezen julllie verhalen dan ook altijd met veel plezier. Filmpjes zijn ook leuk, vooral die van vorige week met die overstromingen, maar goed dat jullie zo hoog wonen!. Groetjes uit Goor van Alfred, Stephanie en Laura Geertsma.

Nienke

Wat een gedoe met die electriciteit zeg!

Pieter

Volgens mij is het merk pelikaan uit de categorie tropische watervogels

Nienke

Mischien is het wel een colombiaanse parkiet hahahaha

Gerrit

Blijft voor mij een ongeloofelijk verhaal om eenelectriciteitsmeter op een zo'n slecht toegankelijke plaats aan te brengen. Zo zal de meteropnemer ook in de toekomst problemen houden. Ik vraag me nu af welke meter ze dan wel hebben afgelezen en of de verbruiker hiervoor ook of misschien wel helemaal geen rekening heeft gehad. Het filmpje met de vissende vogels is prachtig. Zijn dit pelikanen?

pierre en marion

Hallo luitjes het is weer een lekker lang verhaal met zijn ups en downs. Jullie worden zo zeer geduldige mensen.
Wij weten de reden waarom de meter zo hoog hangt nl. als de zee overstroomt zoals nu dan blijft de meter zeker droog.
Wat betreft de vogels : het lijken bruine pelikanen.
Heel veel groetjes

Erik van der Veen

Geen idee hoe die vogels heten maar ik begrijp dat e.e.a. inmiddels bekend is. Beetje late reactie omdat de adapter van de portable defect was en we de vervanger ook niet goed aan de praat kregen. Bleek dat het voltage niet goed ingesteld was, te laag, dus geen beeld op de PC. Nu gelukkig weer wel. Hier alles wel alleen is de buurman weer gek aan het worden dus vanavond de politie maar weer gebeld voordat hij nog meer sullen en ramen kort en klein slaat. Er zitten pas 14 dagen weer nieuwe ramen in. Je moet wat doen voor de medemens of niet dan. Verder alles goed en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeel sterkte met de meter.

Groet,

Erik en sits