Annet-Gerrit-Potman.reismee.nl

Bericht Nr. 47 vanuit Colombia

Deze keer een kort berichtje, omdat datgene wat hier de afgelopen week is gebeurd niet echt spectaculair is geweest.

Ik heb het dan over het nog steeds moeten wachten op de reparatie van de airco's waar na lang aandringen weer twee andere monteurs van hetzelfde bedrijf bij zijn geweest. De vorige twee monteurs hadden na 2 uur zoeken ontdekt, dat er een sensor vervangen moest worden. Zij kwamen tot die conclusie op een zaterdagmorgen nu twee weken geleden en vertelden er bij, dat ze de maandag daarna om 8 uur met dit nieuwe deel zouden komen. Jullie raden het al, ze kwamen niet. Na opnieuw een aantal keren vragen, kwamen afgelopen dinsdag dus weer twee andere monteurs en die kwamen er 3 uur zoeken achter, dat de compressor stuk was en derhalve moest worden vervangen. Alleen, zoals vaak, het was niet op voorraad in Cartagena, men moest het bestellen in Bogota. Vervanging onder garantie zou nog deze week plaats vinden, maar ook dat ging niet door. Wel kregen we een mailtje, dat eind volgende week dit onderdeel binnen zou zijn. Voor ons blijft afwachten, wanneer het dan uiteindelijk vervangen gaat worden. Eén van de redenen dat het zo lang duurt, is dat het onder garantie moet gebeuren en dat zij er dus niet direct geld voor kunnen vangen. Zouden we het zelf contant betalen, dan zou het stukken sneller gaan. Hoezo corru.....?

Ook het verhaal met de hoge elektriciteit rekening blijft zich voortslepen. De manager van het appartementengebouw (Catalina) zou twee weken geleden een brief schrijven. Bij navraag deze week, bleek dat zij hier plotseling niet meer werkt!. Nu heeft de dochter van El Presidente van dit gebouw aangeboden, om dit voor mij te doen. Zij zou dit afgelopen donderdag af hebben, maar nu op zaterdag middag rond 5 uur, wachten we er nog steeds op.

Om toch wat vulling aan deze mail te geven, onderstaand het bewijs van een paspop met grote borsten. Nadat ik er in een vorige mail over had geschreven, dat hier de vrouwen nogal fors zijn geschapen en dat zelfs de paspoppen hier op aangepast zijn, kreeg ik de vraag om bewijzen voor die paspop, dus bij deze met dank aan Karin.

Ook wel grappig, vind ik de manier waarop hier veel (tamme) militairen in een vrachtauto worden vervoerd.

Tot zover, tot de volgende week.