Annet-Gerrit-Potman.reismee.nl

Bericht Nr. 50 vanuit Colombia

Allereerst willen wij diegenen die op onze oproep aan het einde van de vorige mail hebben gereageerd hiervoor hartelijk danken. Deze oproep was bedoeld om het één richting verkeer tussen Colombia en Nederland te doorbreken. Wij begrijpen, dat jullie de mailtjes over het algemeen erg leuk vinden. Wij vinden het ook erg leuk om eens iets vanuit Nederland te horen zodat de afstand figuurlijk gezien wat kleiner word. Dus bij deze aan een ieder: Laat eens iets van jullie horen.

Zoals jullie zien, is dit al weer mail Nr. 50 vanuit Colombia en dat vinden wij een mooie mijlpaal om deze manier van vertellen over onze belevenissen hier te stoppen en vanaf volgende week verder te gaan met deze verhaaltjes op onze ReisMee site te plaatsen. Tot nu toe hebben een twintigtal mensen zich aangemeld op deze site, waardoor zij automatisch per mail bericht ontvangen, zo gauw wij iets aan deze site toevoegen. Dus als je ook zo'n mailtje wilt ontvangen, laat dan jou E-Mail adres achter op de site. Klik hiervoor op de volgende link: http://annet-gerrit-potman.reismee.nl/ Je ziet daar rechtsonder een vakje waar je het mail adres kunt invullen.

Zo, nu even terug naar de mail van vorige week. Door mijn vergeetachtigheid, (ik weet nu dank zij enkele tips dat deze ziekte Alzheimer heet), was ik vergeten om foto's van Annet op haar nieuwe (parttime) werkplek mee naar huis te nemen. Bij deze maak ik het goed en plaats onderstaand een aantal foto's van Annet.

Annet in Thales outfit in ons kantoor klaar voor een bezoek aan een fregat. Veiligheidshelm is verplicht wanneer je aan boord gaat.

Een kijkje aan boord van het eerste Colombiaanse Fregat

Bezig met haar eerste klus, t.w. versnipperen van een hoop papieren.

Verder kom ik nog even met een vervolg op het hoge water waar ik vorige week over heb geschreven. Ondanks dat er tot aan gisteren de gehele week geen druppel regen is gevallen, hebben wij toch elke dag last van zeewater dat hier door de straten stroomt. Het lijkt wel of Cartagena is veranderd in Venetië. Ook de lokale mensen weten niet waarom bijna van de één op de andere dag het waterpeil is gestegen en waarbij ook nog eens het verschil tussen eb en vloed goed zichtbaar is geworden. Tot aan vorige week viel dit verschil nauwelijks op, nu is het hoogteverschil ca. 30 centimeter. Bij vloed zie je het waterpeil in de straten en op de marine basis in ongeveer een uur tijd zo'n 30 centimeter stijgen. Op het tabblad 'Video's' staat eenfilmpje wat laat zien wat dan de gevolgen zijn.

Onderstaand nog een paar foto's van wat er op straat achter blijft als het zeewater weer is gezakt.

Dit blijft er achter op straat nadat het zeewater weer is gezakt.

Wat een troep hé?

Vanaf vandaag lijkt het er op, dat het waterpeil weer dalende is. Ook de hoge golven zijn verdwenen en is de zee weer zo glad als een binnen meer.

Zo dit was het laatste mailtje in deze vorm. Zoals gezegd, vanaf volgende week gaan we verder op onze Reismee site. (http://annet-gerrit-potman.reismee.nl/)

Wij hopen dat jullie daar verder gaan met lezen en dat jullie daar ook reacties achter laten. Uiteraard kijken wij ook met belangstelling uit naar jullie eventuele reacties per e-mail.

Pieter, Tineke en Lotte

Hallo lieve opa en oma,
wat is het mooi op de boot he!!! Erg indrukwekkend vonden wij.
Lotte en ik, (Tineke) zijn bijna helemaal klaar om naar k3 te gaan. Nog even mooie kleren aan doen en dan is wachten wachten wachten. Gelukkig heeft Lotte nog niks door, anders zou de morgen wel heel lang duren.
Bij het zien van het filmpje ripe Lotte gelijk, he dat is bij opa en oma!!! Ze herkend het dus nog zeker wel!!
Oja nog 1 ding, niet op blote voeten lopen he!!!! Mocht ik ook nooit foei!!!
Liefs uit Enschede

Karin

Opa en Oma OP DE STOEP! (voetstampend en wijzend naar de stoep)
(namens Lotte)

pierre en marion

Weer gezellig om de mail te lezen.
Annet leuke outfit hopenlijk bevalt het werk je goed.
Wat een wateroverlast en dan nogal wat troep erna.
Het heeft veel te lijden van het zoute water.
Veel groetjes uit Bergeijk.

carla lucas

hebben julie eigenlijk wel een zwemdiploma.
anders sturen we wel zwembandjes op.
je weet nooit hoe hoog het water stijgt.

henk en elly

we kunnen nog wel lieslaarzen opsturen maar voor die daar arriveren is het water wel verdwenen.
Misschien ook nog bezems nodig?
Groetjes