Annet-Gerrit-Potman.reismee.nl

Bericht Nr. 48 vanuit Colombia

We beginnen deze week maar weer eens met de 'Never ending Story' van de Airco. Je houdt het niet voor mogelijk, maar in een land dat werkelijk vergeven is van airco's, heeft men geen onderdelen op voorraad. Het bewuste deel (compressor) is hier niet op voorraad. Men heeft zelfs gezocht (als wij ze tenminste moeten geloven en daar twijfelen we zelf aan) in buurland Panama maar ook daar is het niet te vinden. Als iemand in Nederland het bewuste onderdeel (Compressor, type QJ208KAB, merk LG) en eventuele andere onderdelen ergens toevallig heeft liggen, dan horen we dat graag. Misschien kunnen we dan gezamenlijk wel een handeltje opzetten.

Ook over de torenhoge elektriciteit rekening is nog geen duidelijkheid gekomen. Wel heb ik een bezwaar schrift (dat door de dochter van 'El Presidente') is geschreven ingeleverd op het kantoor van ElectiCaribe. Men heeft het daar zonder morren in ontvangst genomen. Ik kreeg een kopie terug waar men het dossiernummer op had geschreven en nu is het weer afwachten!!! Gisteren kregen wij wel weer een nieuwe rekening over het verbruik van de maand September. Net zoals de vorige maand hadden we 0 kWh stroom verbruikt en zouden we omgerekend ca. € 6,- moeten betalen. Dit is dan een soort van vast recht of hoe ze het hier ook mogen noemen. Uiteraard was dit bedrag bij het nog openstaande bedrag (ca. €4800,-) van de vorige keer opgeteld. Het mag wel duidelijk zijn, dat er iets in de meter registratie fout zit want hoe kunnen we niets verbruikt hebben, terwijl wij hier toch gewoon wonen en stroom verbruiken. Dit word dus nog vervolgd.

Om het verblijf van zowel Annet als van Sugi (vrouw van collega Ruud) wat te ver ge aannamen, is in overleg met onze werkgever Thales besloten, dat zij wat hand- en spandiensten op ons Thales kantoor mogen verrichten. Je moet dan denken aan archiveringswerkzaamheden, kopiëren en overige eenvoudige werkzaamheden, Zo is Annet afgelopen dinsdag als eerste gestart met het versnipperen van een aantal stapels papier waar info op staat, wat niet zomaar in de vuilnisbak mag verdwijnen. Helaas was de papierversnipperaar niet zo goed opgewassen tegen deze hoeveelheid papier. Steeds na ca. 15 minuten moest Annet stoppen omdat het apparaat warm liep. Dit had tot gevolg, dat Annet drie middagen bezig is geweest om al het aanwezige papier tot snippers te verwerken. Annet was dus letterlijk bezig om haar tijd aan 'snipperdagen' te besteden. Voorafgaande aan deze snipperklus heb ik Annet eerst een rondleiding aan boord gegeven, zodat zij nu een beeld heeft wat zich daar plaats vind. Zij was onder de indruk van de hoeveelheid werk dat daar verzet moet worden en dan ook nog grotendeels bij hoge temperaturen omdat ook daar de airco (nog) niet werkt omdat ze die nieuw aan het opbouwen zijn. Ik zal volgende week een paar foto's van de eerste werkdag van Annet meesturen. Nu gaat even niet, omdat ik die op de computer heb staan die in ons Thales kantoor staat, ik ben ze vergeten om mee naar huis te nemen. Dus ook dit word nog vervolgd.