Annet-Gerrit-Potman.reismee.nl

Bericht Nr. 49 vanuit Colombia

Vorige week heb ik bij de diverse onderwerpen gezegd, dat er nog een vervolg zou komen, dus bij deze. De airco is uiteindelijk afgelopen donderdag en vrijdag gerepareerd. De nieuwe compressor was toch aangekomen, vraag mij niet waar ze hem hebben weggehaald, is ook niet belangrijk. Het belangrijkste is, dat hij het weer dut. Uiteindelijk heeft deze reparatie wel zo'n beetje 20 manuren gekost. Wij zitten daar niet mee want het was een garantiezaak.

Voor de hoge elektriciteit rekening is het Spaanse woord 'esperar', hetgeen wachten betekend, nog steeds van toepassing en dat doen we dan ook maar, alsof wij iets anders zouden kunnen doen.

Het derde 'word vervolgd' had betrekking op enige foto's van Annet op haar nieuwe parttime werkplek, maar helaas ik ben weer vergeten om die foto's van mijn kantoor computer over zetten naar mijn thuis computer. Ik ben even vergeten hoe die ziekte heet waarbij het geheugen steeds minder wordt.

Verder is er deze week niet zoveel te melden of het zou moeten zijn, dat de zeespiegel sinds gisteren behoorlijk hoog staat. Niet dat wij daar op de 28e verdieping last van hebben. Het water staat echter wel zo hoog, dat het her en der gewoon de straten op stroomt want duinen of iets dergelijks kent men hier niet.

Zicht op de oude stad waarbij de golven over de 'zeewering' heen slaan.

Op You Tube heb ik een filmpje geplaatst. Klik hiervoor op onderstaande link, wel even de Ctrl toets ingedrukt houden:

In Nederland hoor je sommige mensen n.a.v. het opwarmen van de aarde soms al praten over dat als er daar niets gebeurd, uiteindelijk Amersfoort aan zee komt te liggen. Hier maken zij zich daar niet druk over onder de noemer 'wie dan leeft wie dan zorgt'.

Op een aantal trouwe uitzonderingen na (ik noem geen namen, maar diegenen die ik er mee bedoel, weten het zelf wel), zouden wij wel eens een keer een reactie willen ontvangen op onze wekelijkse mailtjes. Vinden jullie ze leuk, interessant of hoeven deze mailtjes van jullie niet zo nodig. Uit de trouwe reacties horen wij, dat men deze mailtjes met wat wetenswaardigheden leuk vind, maar geld dat voor iedereen? Laat ook eens iets van jullie horen.

Alvast bij voorbaat dank.

Mirije

Tòch een site gemaakt! Leuk! Vind het altijd weer bijzondere verhalen.. en ben er wel achter dat jullie ontzettend veel geduld hebben. (jullie moeten wel;)
Gelukkig zitten jullie hoog en droog, want dat water komt wel erg dichtbij!

Tot het volgende bericht!
Groetjes

Johan en Jo.

Wat een prachtig uitzicht vanuit jullie flat en vooral die hoge golfen die het verkeer beinvloeden.Als hier wat extra sneeuw valt dan is Leiden in last Hebben de kinderen bij jullie genoten?Het is heel wat anders dan in Nederland en hebben jullie geen heimwee naar het benedenhuisje in Goor? groetjes.

Gerard en Martha

Hey Gerrit en Annet,

Wat een mooie site hebben jullie zeg.
Wij volgen met belangstelling jullie avonturen en vinden het nog steeds hartstikke leuk om wat van jullie te horen. Wat zullen jullie het fijn hebben gevonden dat de kinderen bij jullie waren.
En wat hebben jullie een super mooie kleindochter!
Wij hopen snel weer wat van jullie te vernemen.
Groetjes van twee Bornse Melbuulkes.

rar.hoekstra

hallo